- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing doświadczeń, interaktywność i gamifikacja – różnice i podobieństwa między trendami światowymi
mgr Diána Pacsi, dr Zoltan Szabo
Abstrakt:
Marketing doświadczeń, interaktywność, gamifikacja. Te trzy pojęcia stały się bardzo popularne w ostatnich latach. Do 2018 ustanowiły one główne kierunki trendów w marketingu, ale te pojęcia nie są całkiem nowe. Filozofowie, psychologowie, socjologowie, oraz specjaliści od marketingu od dłuższego czasu zajmują się wpływem doświadczeń i reakcji na ludzką naturę.
Celem tej analizy będzie bardziej dogłębne zbadanie tego związku i związków między tymi trzema pojęciami.
Przed wyciągnięciem ostatecznych wniosków, trzeba było zbadać trzy rzeczy: co to jest doświadczenie, co oznacza interaktywność i jakie jest znaczenie gamifikacji. Na koniec artykułu powstaje wszechstronny obraz 3 głównych zjawisk. Wyżej wspomniane pojęcia często zachodzą na siebie, dlatego czasami ciężko jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski z wielu źródeł. W celu znalezienia odpowiedzi trzeba było posłużyć się psychologią, która dała precyzyjny punkt odniesienia dla przetwarzania informacji.
DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.07
Kontakt: pacsi.diana1(at)gmail.com, szabo.zoltan.phd(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4
Marketing doświadczeń, interaktywność i gamifikacja – różnice i podobieństwa między trendami światowymi
mgr Diána Pacsi, Szent István University, Węgry – jest doktorantką na Szent István University. Bada rolę interaktywności i gamifikacji w marketingu. Pracuje jako menadżer Mediów Społecznościowych w swojej własnej firmie, posiada szeroką wiedzę o Marketingu Internetowym, zwłaszcza o Marketingu na Facebooku. Wyspecjalizowana w Strategii Markeringu, Marketingu Mediów Społecznościowych, Zarządzaniu.
dr Zoltan Szabo, Budapest Business School University of Applied Sciences, Węgry – jest Dyrektorem Spraw Międzynarodowych i Adiunktem na Budapest Business School University of Applied Sciences. Jego głównymi obszarami badań są marketing wina, zachowanie konsumentów, turystyka oraz marketing miejsca i handel elektroniczny. Posiada duże doświadczenie w organizacji międzynarodowych wydarzeń i konferencji. Wyspecjalizowany w Zarządzaniu Marketingiem, Marketingu Wina, Planowaniu Strategicznym, Strategii Marketingu oraz Marketingu Turystyki. Zdobył wykształcenie na Webster University (AT), CAH Dronten (NL), Szent Istvan University.