Czasopismo skierowane jest głównie do osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem instytucji naukowych i badawczych. Jego odbiorcami są pracownicy instytutów badawczych, uczelni wyższych, centrów naukowych, organizacji, stowarzyszeń oraz instytucji wspierających naukę i badania, studenci a także wszyscy zainteresowani poruszaną tematyką marketingową oraz bardzo ważnym obszarem działań rynkowych jakim jest komercjalizacja produktów.

Głównym celem czasopisma jest prezentacja najnowszych wyników badań oraz rozwiązań praktycznych w zakresie marketingu stosowanych przez instytucje naukowe i badawcze, m.in. instytuty, uczelnie, parki technologiczne, start up’y  z całej Europy.

Głównym przedmiotem zainteresowania czasopisma są narzędzia marketingu wykorzystywane w działalności instytucji naukowych i badawczych, marketing nowych technologii i produktów B+R, zarządzanie komunikacją marketingową z uwzględnieniem mediów społecznościowych czy komercjalizacja wyników badań naukowych i nowych technologii w Polsce oraz innych krajach.

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań typu AI, VR czy AR w marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami.

Autorami są najlepsi polscy i światowi specjaliści w dziedzinie marketingu, kadra naukowa szkół wyższych oraz praktycy zatrudnieni w  polskich i zagranicznych organizacjach naukowo-badawczych.

Wszystkie artykuły są publikowane w wolnym dostępie (open access) w języku angielskim (do roku 2020 równolegle w języku polskim), dostępne nieodpłatnie w całości na stronie internetowej czasopisma www.minib.pl oraz Sciendo www.sciendo.com/journal/MINIB. Przed publikacją wszystkie artykuły są recenzowane w systemie double-blind.

Czasopismo zostało wpisane do sądowego rejestru dzienników i czasopism pod pozycją PR 18803.

Czasopismo jest indeksowane w bazach: aktualizacja baz

  • Arianta
  • Baidu Scholar
  • BazEkon
  • BazHum
  • Cabell’s Whitelist
  • CEJSH (The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities)
  • Celdes
  • CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
  • CNPIEC – cnpLINKer
  • De Gruyter
  • Dimensions
  • DOAJ (Directory of Open Access Journals)
  • EBSCO Discovery Service
  • EconBiz
  • European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
  • Google Scholar
  • Index Copernicus
  • J-Gate
  • JournalTOCs
  • KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
  • MyScienceWork
  • Naver Academic
  • Naviga (Softweco)
  • POL-index
  • Primo Central (ExLibris)
  • ProQuest (relevant databases)
  • Publons
  • QOAM (Quality Open Access Market)
  • ReadCube
  • Research Papers in Economics (RePEc)
  • ROAD Directory of Open Acces Scholarly Resources
  • Semantic Scholar
  • Summon (ProQuest)
  • TDNet
  • Ulrich’s Periodicals Directory/ulrichsweb
  • WanFang Data
  • WorldCat (OCLC)

Na podstawie Komunikatu Ministra Nauki (Komunikat z dn. 5 stycznia 2024 roku) za artykuły naukowe publikowane na łamach czasopisma przyznawane jest  40 pkt. do dorobku naukowego.

Czasopismo jest archiwizowane w Bibliotece Narodowej oraz bibliotece Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.

Wersją pierwotną czasopisma jest wersja elektroniczna.

eISSN 2353-8414


Wszystkie artykuły są opublikowane na zasadach wolnego dostępu.



Wszystkie artykuły są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.