Zasady etyczne publikacji

Czasopismo Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB) przestrzega zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi COPE (Committee on Publication Ethics). Od wszystkich uczestników procesu publikacyjnego – autorów, recenzentów, redaktorów oraz wydawcy – oczekujemy najwyższych standardów rzetelności naukowej, przejrzystości i odpowiedzialności.

Obowiązki autorów:

  • Artykuły muszą być oryginalne, nigdzie wcześniej niepublikowane ani niezgłoszone równolegle do innego czasopisma.
  • Wszyscy współautorzy powinni mieć istotny udział w powstaniu pracy, a wszelkie inne wkłady (techniczne, redakcyjne, finansowe) należy ujawnić w podziękowaniach.
  • Niedopuszczalne są przypadki ghostwriting i guest authorship.
  • Autorzy są odpowiedzialni za prawdziwość wyników i przejrzyste przedstawienie danych, w tym również danych negatywnych lub niejednoznacznych.
  • Niedozwolone jest manipulowanie obrazami, wynikami czy cytowaniami.
  • Autorzy zobowiązani są do ujawnienia wszelkich potencjalnych konfliktów interesów, także pozafinansowych.
  • W przypadku badań z udziałem ludzi lub zwierząt konieczne jest uzyskanie stosownych zgód oraz poinformowanie uczestników.
  • W razie wykrycia błędów autorzy zobowiązani są do ich niezwłocznego skorygowania lub wycofania pracy.

Obowiązki recenzentów:

  • Recenzja powinna być rzetelna, merytoryczna i konstruktywna, przekazywana w ustalonym terminie.
  • Recenzenci zobowiązani są do zachowania poufności oraz unikania konfliktu interesów.
  • Wszelkie podejrzenia plagiatu, autoplagiatu lub nieprawidłowości należy niezwłocznie zgłosić redakcji.
  • Osoby trzecie nie mogą być angażowane w proces recenzji bez zgody redakcji. Współrecenzenci muszą być ujawnieni.

Obowiązki redakcji:

  • Redakcja ocenia artykuły wyłącznie pod kątem ich wartości naukowej, oryginalności i zgodności z profilem czasopisma.
  • Każdy artykuł podlega recenzji double-blind przez dwóch niezależnych recenzentów.
  • Redakcja dba o poufność danych i zapobieganie konfliktom interesów.
  • W przypadku uzasadnionych podejrzeń nierzetelności redakcja podejmuje działania zgodne z wytycznymi COPE, w tym możliwość opublikowania erraty, wycofania artykułu lub zgłoszenia sprawy instytucjom.