Narzędzia marketingowe instytucji naukowych i badawczych:
- E-mail marketing
- E-marketing instytucji naukowych i badawczych
- Strategie marketingowe w procesie walki z kryzysem ekonomicznym
- Strategie marketingu on-line
- Targi edukacyjne i targi pracy jako forma promocji
- Trendy w badaniach marketingowych
- Trendy i kierunek marketingu instytucji naukowych i badawczych
- Wdrażanie nowych strategii krajowych i międzynarodowych
- Narzędzia analityczne i badawcze w marketingu instytucji naukowych i badawczych
- Pozycjonowanie stron www w internecie
Media społecznościowe:
- Facebook marketing trends
- Public relations w Internecie
- Ramy prawne marketingu w mediach społecznościowych
- Social media a SEO
- Nowe społeczności w marketingu
- Sieci społecznościowe i rekomendowanie najlepszych rozwiązań komunikacyjnych
- Social media to nie tylko Facebook
- Social media – blogi, fora, czaty
Zarządzanie komunikacją marketingową:
- Badanie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
- Budowanie pozytywnego wizerunku instytucji naukowych i badawczych
- Znaczenie marki w działalności organizacji naukowej
- Zarządzanie strategiczne w instytucji naukowej i badawczej w konfrontacji z polską praktyką gospodarczą
- Zarządzanie produktem w usługach badawczych
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w teorii i praktyce
- Marketing B2B
- Marketing mobilny
- Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku instytucji naukowej
- Psychologia reklamy
- Media relations – efektywna współpraca z mediami
- Media trendy
Wybrane obszary szczegółowe:
- Celebryci w reklamie instytucji naukowych i badawczych
- Event marketing
- Doświadczenia agencji marketingu bezpośredniego
- Marketing w bibliotece naukowej
- Źródła finansowania badań naukowych
- Etyka w marketingu
- Korzyści wynikające ze współpracy instytucji naukowych z przedsiębiorstwami
- Kapitał intelektualny pracownika jako źródło przewagi konkurencyjnej instytucji
- Marketing szkół wyższych
- Marketingowe uwarunkowania i skutki kryzysu w instytucji naukowej i badawczej
- Prawo autorskie i własność intelektualna w marketingu i reklamie
Marketing nowych technologii i produktów B+R
- Instrumenty marketingu mix we wdrażaniach nowych technologii i produktów B+R
- Nowe technologie w marketingu
- Wykorzystanie narzędzi nowych technologii w marketingu
- Marketing i strategie marketingowe start-upów
- Komercjalizacja wyników badań naukowych i nowych technologii
- Transfer wiedzy z ośrodków naukowo-badawczych do przemysłu
- Trendy technologiczne i wykorzystanie nazrzędzi marketingowych
- Zarządzanie portfelem produktów/ofert instytucji naukowo – badawczej
- TechnoMarketing
- Nowe technologie a strategie marketingowe
- Rynek MarTech