• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Pomiar i ewaluacja komunikacji PR

mgr Dalibor Jakus


Abstrakt:

Celem niniejszego artykułu jest zastanowienie się nad istotnością ewaluacji i pomiaru jako kluczowego obszaru kampanii public relations. Autor artykułu daje wgląd w istniejącą literaturę istotną dla podejścia do pomiarów i oceny programów Public Relations. Niniejszy artykuł także prezentuje zalety i wady trzech różnych modeli pomiaru i ewaluacji komunikacji PR – ekwiwalent reklamowy (AVE), Zasady Barcelońskie oraz nowy Schemat Zintegrowanej Ewaluacji AMEC (2015). Autor sugeruje, że programy pomiaru i ewaluacji muszą być częścią strategii komunikacji, ale także musi ona mieć model, matryce, lub wytyczne do analizy i pomiaru efektywności PR wewnątrz organizacji i docelowych odbiorców, do których chce dotrzeć.

    Tagi:
  • AVE
  • ewaluacja
  • komunikacja PR
  • pomiar
  • public relations
  • schemat zintegrowanej ewaluacji
  • Zasady Barcelońskie

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.08
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4


Pomiar i ewaluacja komunikacji PR

Podziel się artykułem:

mgr Dalibor Jakus, specjalista Public Relations, Zagrzeb, Chorwacja – jest niezależnym konsultantem od public relations wyspecjalizowanym w komunikacji strategicznej, stosunkach z mediami oraz opowiadaniu historii. Posiada doświadczenie z obszaru komunikacji i marketingu zdobyte w trakcie pracy w branży internetowej i informatycznej. Współpracował z takimi firmami jak Apple i Logitech w obszarze public relations. Ponadto, Dalibor jest Dyrektorem PR Światowego Festiwalu Animacji Animafest Zagreb, Dyrektorem PR konferencji na temat publikacji akademickich w kontekście nauki otwartej w Chorwacji. Jest także autorem wielu branżowych i prasowych artykułów z obszaru sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.


Tagi: AVE, ewaluacja, komunikacja PR, pomiar, public relations, schemat zintegrowanej ewaluacji, Zasady Barcelońskie
Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon