• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Scientific Committee
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Information for Authors and Reviewers
    • Main topics
    • Publication rules
    • Editorial Process
    • Principles of reviewing
    • Editorial requirements
    • Originality criterion
    • Personal data security
    • Questionnaire
  • Aims & Scope
  • Contact
  • Polski

The measurement and evaluation of PR communication

mgr Dalibor Jakus


Abstract:

The purpose of this paper is to reflect on the importance of evaluation and measurement as a vital field of public relations campaigns. The author gives an insight into the existing literature relevant to the measurement approaches and evaluation of Public Relations programs. This paper also presents the advantages and disadvantages of three different models of measurement and evaluation of PR communication – AVEs, Barcelona Principles and AMEC’s (2015) new Integrated Evaluation framework. The author suggest that measurement and evaluation programs must be part of communication strategy but also it has to have a model, matrix or guideline for analysing and measuring PR effectiveness within an organisation and the targeted audience it is aiming to reach.

    Tags:
  • AMEC’s integrated evaluation framework
  • AVEs
  • Barcelona Principles
  • evaluation
  • measurement
  • PR communications

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.08
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4


The measurement and evaluation of PR communication

Podziel się artykułem:

mgr Dalibor Jakus, specjalista Public Relations, Zagrzeb, Chorwacja – jest niezależnym konsultantem od public relations wyspecjalizowanym w komunikacji strategicznej, stosunkach z mediami oraz opowiadaniu historii. Posiada doświadczenie z obszaru komunikacji i marketingu zdobyte w trakcie pracy w branży internetowej i informatycznej. Współpracował z takimi firmami jak Apple i Logitech w obszarze public relations. Ponadto, Dalibor jest Dyrektorem PR Światowego Festiwalu Animacji Animafest Zagreb, Dyrektorem PR konferencji na temat publikacji akademickich w kontekście nauki otwartej w Chorwacji. Jest także autorem wielu branżowych i prasowych artykułów z obszaru sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.


Tags: AMEC’s integrated evaluation framework, AVEs, Barcelona Principles, evaluation, measurement, PR communications
Poprzedni
Następny

About Journal

The journal publishes articles on the theory and practice of marketing, the scope and possibilities of using marketing in Polish and global economic practice, and presents the experiences of Polish and foreign organizations related to science and research. The editorial office does not charge any fees for submitting the manuscript and processing the article.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share