• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Marketing doświadczeń, interaktywność i gamifikacja – różnice i podobieństwa między trendami światowymi

mgr Diána Pacsi, dr Zoltan Szabo


Abstrakt:

Marketing doświadczeń, interaktywność, gamifikacja. Te trzy pojęcia stały się bardzo popularne w ostatnich latach. Do 2018 ustanowiły one główne kierunki trendów w marketingu, ale te pojęcia nie są całkiem nowe. Filozofowie, psychologowie, socjologowie, oraz specjaliści od marketingu od dłuższego czasu zajmują się wpływem doświadczeń i reakcji na ludzką naturę.

Celem tej analizy będzie bardziej dogłębne zbadanie tego związku i związków między tymi trzema pojęciami.
Przed wyciągnięciem ostatecznych wniosków, trzeba było zbadać trzy rzeczy: co to jest doświadczenie, co oznacza interaktywność i jakie jest znaczenie gamifikacji. Na koniec artykułu powstaje wszechstronny obraz 3 głównych zjawisk. Wyżej wspomniane pojęcia często zachodzą na siebie, dlatego czasami ciężko jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski z wielu źródeł. W celu znalezienia odpowiedzi trzeba było posłużyć się psychologią, która dała precyzyjny punkt odniesienia dla przetwarzania informacji.

    Tagi:
  • gamifikacja
  • interaktywność
  • marketing doświadczeń
  • marketing oparty na grach
  • strategia marketingu

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.07
Kontakt: pacsi.diana1(at)gmail.com, szabo.zoltan.phd(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4


Marketing doświadczeń, interaktywność i gamifikacja – różnice i podobieństwa między trendami światowymi

Podziel się artykułem:

mgr Diána Pacsi, Szent István University, Węgry – jest doktorantką na Szent István University. Bada rolę interaktywności i gamifikacji w marketingu. Pracuje jako menadżer Mediów Społecznościowych w swojej własnej firmie, posiada szeroką wiedzę o Marketingu Internetowym, zwłaszcza o Marketingu na Facebooku. Wyspecjalizowana w Strategii Markeringu, Marketingu Mediów Społecznościowych, Zarządzaniu.

dr Zoltan Szabo, Budapest Business School University of Applied Sciences, Węgry – jest Dyrektorem Spraw Międzynarodowych i Adiunktem na Budapest Business School University of Applied Sciences. Jego głównymi obszarami badań są marketing wina, zachowanie konsumentów, turystyka oraz marketing miejsca i handel elektroniczny. Posiada duże doświadczenie w organizacji międzynarodowych wydarzeń i konferencji. Wyspecjalizowany w Zarządzaniu Marketingiem, Marketingu Wina, Planowaniu Strategicznym, Strategii Marketingu oraz Marketingu Turystyki. Zdobył wykształcenie na Webster University (AT), CAH Dronten (NL), Szent Istvan University.


Tagi: gamifikacja, interaktywność, marketing doświadczeń, marketing oparty na grach, strategia marketingu
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij