• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Wirtualne biuro prasowe jako skuteczne narzędzie komunikacji naukowej

mgr Natalia Osica


Abstrakt:

Głównym celem poniższego tekstu jest zmotywowanie polskich jednostek badawczych do tego, aby w swoich działaniach zewnętrznych uwzględniły dziennikarzy – jedną z kluczowych grup odbiorców zapewniających prestiż i dotarcie do różnych adresatów. W opinii autorki jednym z podstawowych sposobów, które pomagają osiągnąć ten cel, jest wykorzystanie strony internetowej instytucji i zamieszczanie na niej treści adresowanych do mediów (zaczynając od samego kontaktu dla dziennikarzy). Autorka chciałaby zachęcić przedstawicieli organizacji o profilu naukowo-badawczym do tego, aby po lekturze niniejszego opracowania przeanalizowali strony internetowe swoich instytucji i poszukali na nich informacji umożliwiających dziennikarzom nawiązanie kontaktu z danym ośrodkiem. Punktem wyjścia do zaprezentowania tematu są analizy własne autorki, których celem było sprawdzenie, jak wiele polskich jednostek naukowych uwzględnia w swoich działaniach kontakty z mediami i w jaki sposób wychodzi naprzeciw potrzebom informacyjnym dziennikarzy. W tym celu zbadano, czy strony internetowe zawierają zakładki lub podstrony dedykowane mediom, czy podają kontakt dla dziennikarzy, czy zamieszczają komunikaty prasowe lub inne materiały przydatne dla przedstawicieli mediów, w tym czy prezentują pracowników naukowych jako ekspertów w swojej dziedzinie.

    Tagi:
  • biuro prasowe
  • informacja naukowa
  • internet
  • komunikacja marketingowa
  • marketing
  • media relations
  • public relations

Artykuł opublikowany w Pracach Instytutu Lotnictwa nr 225/2012


Wirtualne biuro prasowe jako skuteczne narzędzie komunikacji naukowej

Podziel się artykułem:

mgr Natalia Osica – jest specjalistą ds. komunikacji naukowej i wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Naukowych Naukowi.pl, w latach 2009-2012 była rzecznikiem prasowym i kierownikiem Biura Prasowego i PR Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Za jakość przekazywanych informacji prasowych, pomoc w kontaktach z naukowcami z SWPS, a także zaangażowanie w promocję uczelni otrzymała wyróżnienie od redakcji serwisu Nauka w Polsce Polskiej Agencji Prasowej („Popularyzator Nauki 2010”), a projekt wirtualnego biura prasowego (www.centrumprasowe.swps.pl), za którego powstanie i rozwój odpowiadała, otrzymał nagrody, w tym Złotego Spinacza za najlepszą kampanię PR w kategorii „PR korporacyjny” (2012 r.) oraz nagrodę główną w konkursie Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom za najlepszy projekt promujący naukę (2011 r.). Z wykształcenia socjolog (ISNS UW) ze specjalizacją w zakresie mediacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.


Tagi: biuro prasowe, informacja naukowa, internet, komunikacja marketingowa, marketing, media relations, public relations
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij