• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Zastosowanie systemów typu CRM w marketingu naukowym – perspektywy efektywnej współpracy pomiędzy nauką i przemysłem

dr Monika Pietrzyk

mgr inż. Piotr Winiarski


Abstrakt:

Artykuł poświęcony jest marketingowi naukowemu i perspektywom jego efektywnego rozwoju dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu CRM, który zarządza relacjami z klientem. Na wstępie przedstawiono definicje i informacje na temat marketingu naukowego a następnie omówiono system CRM. Pod koniec zwrócono uwagę na możliwość zastosowania systemu CRM w marketingu naukowym.

    Tagi:
  • CRM
  • instytucja naukowa
  • marketing
  • relacje z klientami
  • system informatyczny

Artykuł opublikowany w Pracach Instytutu Lotnictwa nr 225/201


Zastosowanie systemów typu CRM w marketingu naukowym – perspektywy efektywnej współpracy pomiędzy nauką i przemysłem

Podziel się artykułem:

dr Monika Pietrzyk – jest obecnie na stażu naukowym na Free University Berlin. Autorka artykułów i referatów w dziedzinie fizyki teoretycznej (optyka nieliniowa), ma również doświadczenie w symulacjach numerycznych (np. rozwiązania równań różniczkowych cząstkowych), włączając w to programowanie równoległe. Odbyła staże zagraniczne w wielu ośrodkach naukowych w Europie (Warsaw University of Technology, IPPT PAN, National Quantum Information Centre of Gdansk, ICTP in Trieste, Jena University, University of Edinburgh, Heriot-Watt University of Edinburgh, University of Kaiserslautern, University of Vigo). Od 2001 współpracuje z Poland Germany Consult WINIARSKI w dziedzinie marketingu naukowego, a w szczególności interesuje się możliwością zastosowania systemu CRM w celu usprawnienia współpracy pomiędzy nauką a przemysłem, zwłaszcza jeżeli chodzi o polski rynek.

mgr inż. Piotr Winiarski – jest właścicielem Poland Business Center Berlin. Jako firma rodzinna Poland Germany Consult Winiarski od ponad 14 lat wspiera firmy polskie w pozyskiwaniu kontaktów w Niemczech i innych krajach. Studiując na uczelniach w Berlinie Zachodnim uzyskał wykształcenie pozwalające wykonywać zawód inżyniera sprzedaży. Wcześniej ukończył wydział Mechaniczno-Energetyczny na Politechnice Wrocławskiej oraz wydział Organizacji i Zarządzania Przemysłem na Politechnice Gdańskiej. Zainteresowania autora skupiają się na zagadnieniach związanych z MSP i narzędziami wspomagania sprzedaży, eksportu jakim może być CRM. Od 2 lat interesuje się możliwościami intensyfikowania współpracy pomiędzy przemysłem i nauką, wykorzystując dotychczasowe doświadczenia w pracy z MSP. Jest vice przewodniczącym Stowarzyszenia Inżynierów Polskich T.z. w Niemczech. W 2011 został wyróżniony Srebrną Odznaką Honorową NOT.


Tagi: CRM, instytucja naukowa, marketing, relacje z klientami, system informatyczny
Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon