• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Badanie wartości społecznej przedsiębiorczości postrzeganej jako siła napędowa społecznej innowacji w sektorze prywatnym

mgr Oana-Maria Fotea (m. Nica)


Abstrakt:

Przegląd literatury dostępnej w internecie odsyła do znaczącej liczby istotnych przykładów Społecznej Przedsiębiorczości. Podstawowe opracowania rzucają światło na niektóre idee, biorąc pod uwagę role indywidualnej kreatywności oraz, między innymi sieci społecznościowych, wszystko umiejscowione w kontekście stawania się przedsiębiorcą. Przykłady są powiązane z przeżyciem najważniejszych, kluczowych pierwszych lat, oczywiście, w obszarach miejskich i wiejskich. W obecnych czasach kreatywność ma wielki wpływ na start-upy w obszarach miejskich. To jest miejsce gdzie środowisko jest nawet bardziej pomocne i konkurencyjne. Ta zasada nie stosuje się w obszarach wiejskich. Wiadomo, że kreatywność nie zwiększa szansy odniesienia sukcesu, ale wiemy, że celem sieci społecznościowych w obszarach wiejskich jest stworzenie silniejszych więzów i zwiększenie liczby wspierających instytucji. Naukowcy piszą o tak zwanych “narodzinach społecznej przedsiębiorczości”; ten termin przywołuje potrzeby, jak też możliwości i postrzegane konieczności. Obecne teorie wpasowujące się w badanie przedsiębiorczości, skłaniają się ku zajmowaniu się potencjałem przedsiębiorczych działań do odkrywania, rozpoznawania i wykorzystywania wszystkich dostępnych możliwości. Są nawet głosy twierdzące, że społeczne przedsięwzięcia dają odpowiedź na potrzeby w społeczeństwie. Jednakże przeprowadzone badania pokazały istotność pojęcia “postrzeganych potrzeb” i mobilizacji kapitału ludzkiego; także kapitał społeczny ma wielki wpływ w środowisku przemysłowym na osiąganie wysokiego poziomu rezultatów w przypadku przedsiębiorczych działań. Przedsiębiorczość, w jej podstawowym znaczeniu, jest dobrze znana jako kluczowa siła napędzająca całe firmy, jak też wzrost gospodarczy licznych krajów. W związku z tym, kwestia promowania przedsiębiorczości stała się kluczowym tematem dyskusji naukowców, uczonych i praktyków biznesu. Każda dziedzina nauki niesie ze sobą jakąś obietnicę, lub przynajmniej cel. Według niektórych badań, kapitalizm może zostać ponownie zdefiniowany przez społeczną innowację i społeczną przedsiębiorczość. Odnoszący sukcesy biznes staje się nowym modelem dla społeczeństwa. Przychodzi razem z reformą społeczną, szukając jak największego szczęścia wśród jak największej liczby zaangażowanych ludzi.

    Tagi:
  • globalna gospodarka
  • interesariusze
  • marketing
  • minib
  • społeczna odpowiedzialność firm
  • społeczna przedsiębiorczość
  • zarządzanie ryzykiem

DOI: 10.14611/minib.17.03.2015.02
Kontakt: fotea.oana(at)gmail.com
MINIB, 2015, Vol. 17, Issue 3


Badanie wartości społecznej przedsiębiorczości postrzeganej jako siła napędowa społecznej innowacji w sektorze prywatnym

Podziel się artykułem:

mgr Oana-Maria Fotea (m. Nica), Uniwersytet Ekonomiczny w Bukareszcie, Rumunia – doktorantka, ukończyła studia magisterskie w zakresie marketingu międzynarodowego oraz komunikacji i zarządzania marką. W czasie studiów zdobyła stypendium Erasmusa w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, w Polsce. Poprzednio pracowała jako dziennikarz dla PRO TV Magazin, najważniejszego programu telewizyjnego w Rumunii. Od 2014 roku zarządza działaniami marketingowymi dla firmy rumuńskiej. Obecnie pracuje nad rozprawą doktorską dotyczącą przedsiębiorczości społecznej jako napędu w sektorze prywatnym. W 2015 roku zdobyła stypendium doktorskie w programie POSDRU i dzięki międzynarodowej wymianie studenckiej studiuje na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Obszary jej zainteresowań: przedsiębiorczość społeczna, rozwój biznesu, projektowanie kwiatowe, kreatywne pisanie i nauka języków obcych.


Tagi: globalna gospodarka, interesariusze, marketing, minib, społeczna odpowiedzialność firm, społeczna przedsiębiorczość, zarządzanie ryzykiem
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij