• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Skuteczność osiągania efektów kształcenia w ocenie studentów wybranego kierunku studiów

dr Anna Goliszek
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Polska


Abstrakt:

Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu efekty kształcenia wyznaczone w formule Krajowych Ram Kwalifikacyjnych są osiągane przez studentów? Problem zobrazowany został na podstawie badań własnych przeprowadzonych na jednej z lubelskich uczelni wyższych, na kierunku Ekonomia. Skuteczność realizacji efektów badana była na podstawie subiektywnych opinii studentów dotyczących zakresu ich przyswojenia. Badania miały charakter pilotażowy. Stanowią one część systematycznych badań, które są planowane w ramach projektu badawczego Ocena kierunku studiów Ekonomia przez studentów, którego celem poznawczym jest zapoznanie się z opiniami studentów na temat jakości i skuteczności kształcenia, zaś celem praktyczno-wdrożeniowym, opracowanie wskazań do poprawy jakości kształcenia. Metodą zbierania informacji była metoda sondażowa, w ramach której zastosowano kwestionariusz ankiety.Subiektywna ocena poziomu realizacji efektów kształcenia przez studentów jest pozytywna. Trudno jednak określić, na tym etapie badań, czy jest realistyczna. Studenci wskazują, że skuteczność osiągania praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych zależy w dużej mierze od stosowanych metod badawczych, tj. metod aktywizujących i projektowych.

    Tagi:
  • efekty kształcenia
  • Krajowe Ramy Kwalifikacyjne
  • społeczeństwo postindustrialne
  • szkolnictwo wyższe
  • uczelnia

DOI: 10.14611/minib.12.02.2014.02
Kontakt: anna.goliszek(at)up.lublin.pl
MINIB, 2014, Vol. 12, Issue 2


Skuteczność osiągania efektów kształcenia w ocenie studentów wybranego kierunku studiów

Podziel się artykułem:

dr Anna Goliszek (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Polska) – socjolog, wykładowca Katedry Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Stopień doktora uzyskany na Wydziale Socjologii i Filozofii Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie. Zainteresowania naukowe: socjologia organizacji i zarządzania, a szczególnie problematyka kultury organizacyjnej, komunikacja w biznesie, inwentyka, psychologia społeczna.


Tagi: efekty kształcenia, Krajowe Ramy Kwalifikacyjne, społeczeństwo postindustrialne, szkolnictwo wyższe, uczelnia
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij