- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Finansowanie społecznościowe a nowe trendy w zachowaniach konsumenckich
mgr Joanna Pieniążek
Instytut Lotnictwa, Polska
Abstrakt:
W niniejszej pracy zaprezentowano, na czym polega finansowanie społecznościowe oraz jak wpływa ono na zachowania konsumenckie.
Finansowanie społecznościowe umożliwia wsparcie i rozwój interesujących produktów i usług. Konsumenci stali się nie tylko odbiorcami, ale i współtwórcami nowych produktów. Zmiany dotyczą także modelu konsumpcji. Do tej pory klient dostawał produkt ukształtowany już wcześniej przez producentów. Obecnie może dokonać zakupu w przedsprzedaży za pośrednictwem serwisu finansowania społecznościowego — jeśli tylko wesprze się finansowo proces wytworzenia wybranego produktu. Społeczność internetowa, do której należy konsument może również wprowadzić na rynek produkty, które przypuszczalnie nie miałaby szans, aby na nim zaistnieć.
Celem artykułu jest przedstawienie zjawiska finansowania społecznościowego oraz próba zdefiniowania postaw konsumenckich związanych z nowym modelem finansowania, promocji oraz sprzedaży produktów w Internecie. Artykuł zawiera przegląd literatury przedmiotu oraz analizę wybranych portali finansowania społecznościowego.
DOI: 10.14611/minib.12.02.2014.05
Kontakt: Joanna.Pieniazek@ilot.edu.pl
MINIB, 2014, Vol. 12, Issue 2
Finansowanie społecznościowe a nowe trendy w zachowaniach konsumenckich
mgr Joanna Pieniążek – absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z marketingu internetowego w Szkole Głównej Handlowej oraz redakcję językową na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuje w dziale marketingu Instytutu Lotnictwa jako specjalista ds. emarketingu i redaktor naczelny wydawnictw elektronicznych. Zajmuje się prowadzeniem serwisów internetowych oraz działaniami w portalach społecznościowych. Odpowiada także za komunikację wewnętrzną.