• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Finansowanie społecznościowe a nowe trendy w zachowaniach konsumenckich

mgr Joanna Pieniążek
Instytut Lotnictwa, Polska


Abstrakt:

W niniejszej pracy zaprezentowano, na czym polega finansowanie społecznościowe oraz jak wpływa ono na zachowania konsumenckie.

Finansowanie społecznościowe umożliwia wsparcie i rozwój interesujących produktów i usług. Konsumenci stali się nie tylko odbiorcami, ale i współtwórcami nowych produktów. Zmiany dotyczą także modelu konsumpcji. Do tej pory klient dostawał produkt ukształtowany już wcześniej przez producentów. Obecnie może dokonać zakupu w przedsprzedaży za pośrednictwem serwisu finansowania społecznościowego — jeśli tylko wesprze się finansowo proces wytworzenia wybranego produktu. Społeczność internetowa, do której należy konsument może również wprowadzić na rynek produkty, które przypuszczalnie nie miałaby szans, aby na nim zaistnieć.

Celem artykułu jest przedstawienie zjawiska finansowania społecznościowego oraz próba zdefiniowania postaw konsumenckich związanych z nowym modelem finansowania, promocji oraz sprzedaży produktów w Internecie. Artykuł zawiera przegląd literatury przedmiotu oraz analizę wybranych portali finansowania społecznościowego.

    Tagi:
  • aniołowie biznesu
  • finansowanie społecznościowe
  • fundraising
  • kastomizacja
  • presumeryzm
  • venture capital

DOI: 10.14611/minib.12.02.2014.05
Kontakt: Joanna.Pieniazek@ilot.edu.pl
MINIB, 2014, Vol. 12, Issue 2


Finansowanie społecznościowe a nowe trendy w zachowaniach konsumenckich

Podziel się artykułem:

mgr Joanna Pieniążek – absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z marketingu internetowego w Szkole Głównej Handlowej oraz redakcję językową na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuje w dziale marketingu Instytutu Lotnictwa jako specjalista ds. emarketingu i redaktor naczelny wydawnictw elektronicznych. Zajmuje się prowadzeniem serwisów internetowych oraz działaniami w portalach społecznościowych. Odpowiada także za komunikację wewnętrzną.


Tagi: aniołowie biznesu, finansowanie społecznościowe, fundraising, kastomizacja, presumeryzm, venture capital
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij