• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Techniki wirtualnej rzeczywistości w procesie edukacji

dr Małgorzata Żmigrodzka


Abstrakt:

W ostatnich latach nastąpił rozwój urządzeń do wizualizacji oraz śledzenia czynności użytkownika (ruchów i położenia) w wirtualnym środowisku. Wraz ze wzrostem wykorzystania komputerów osobistych do wizualizacji i szybkim rozwojem technologii komputerowego generowania obrazu w czasie rzeczywistym uczelnie wyższe podążając za nowymi trendami wykorzystywanymi w nauce, tym samym szukając rozwiązań aby dotrzeć do studentów przez zmysły: wzroku, słuchu, dotyku i czucia.  Należy uwzględnić różnorodność stylów i strategii uczenia się studentów, dlatego wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości       (ang. Virtual reality – VR)  w edukacji jest odpowiedzią na specyfikę współczesnych czasów. Student jako kreatywny twórca a nie tylko bierny odbiorca świadomie szuka nowoczesnych technik pozyskiwania informacji, dzięki którym może kształcić wiele cennych umiejętności, m.in.: samodzielności w planowaniu i wykonywaniu zadania lub współdziałania w zespole.     W tym kontekście niezbędne jest zapoznanie studentów z badaniem będącym integralną częścią i podstawą do zrozumienia procesów jakie zachodzą w czasie pracy zespołowej np.:  w lotnictwie. Celem artykułu jest próba oceny wpływu technik wirtualnej rzeczywistości na edukację XXI wieku.

    Tagi:
  • edukacja
  • marketing
  • nowe technologie
  • virtual reality
  • VR
  • wirtualna rzeczywistość

DOI: 10.14611/minib.26.12.2017.06
Kontakt: m.zmigrodzka(at)wsosp.pl
MINIB, 2017, Vol. 26, Issue 4


Techniki wirtualnej rzeczywistości w procesie edukacji

Podziel się artykułem:

dr Małgorzata Żmigrodzka, Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych, Polska – dr  nauk społecznych w dziedzinie nauk politycznych. Od Doświadczenie zawodowe w lotnictwie zdobywała w firmach państwowych i komercyjnych świadczących usługi w transporcie lotniczym, m.in.: PLL LOT, 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego (obecnie 1 Baza Lotnictwa Transportowego), AIRPOLONIA, Nowy Przewoźnik – Centralwings (grupa PLL LOT). W latach 2011-2012 pasje i doświadczenie lotnicze łączyła ze zdobywaniem nowych wyzwań w Funduszach Europejskich, realizując zadania w zakresie rozwoju promocji infrastruktury lotniczej. Podnosząc swoje kompetencje zawodowe brała czynny udział w konferencjach naukowych o tematyce lotniczej. Obecnie jest zatrudniona w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Zainteresowania badawcze autorki obejmują problematykę bezpieczeństwa w transporcie lotniczym, oraz zastosowania nowych technologii w porcie lotniczym.


Tagi: edukacja, marketing, nowe technologie, virtual reality, VR, wirtualna rzeczywistość
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij