• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Budowa tożsamości wizualnej jednostek naukowych i badawczych oraz rola wizualizacji we współpracy z biznesem

dr inż. Alfreda Kamińska
Wyższa Szkoła Menedżerska, Polska


Abstrakt:

Potrzeba komercjalizacji badań naukowych rodzi konieczność zmiany orientacji jednostek naukowo-badawczych na orientację marketingową, przejawiającą się m.in. prowadzeniem badań w zakresie poznania potrzeb klientów oraz budowaniem lepszej komunikacji z odbiorcami. Ważnym elementem komunikacji marketingowej jednostki jest system identyfikacji wizualnej w oparciu o który odbiorcy budują swoją opinię i wyobrażenie o niej.

Celem artykułu jest próba określenia kluczowych zasad projektowania identyfikacji wizualnej instytucji naukowych i badawczych oraz przedstawienie roli wizualizacji w ich współpracy z biznesem.

W artykule poddano analizie pojęcia wizerunku, tożsamości, tożsamości wizualnej, identyfikacji firmy oraz identyfikacji wizualnej. Zaprezentowano znaczenie wizualizacji w funkcjonowaniu jednostek naukowych i badawczych, elementy systemu identyfikacji wizualnej oraz zasady projektowania identyfikacji wizualnej instytucji naukowych i badawczych. Przeprowadzono analizę wybranych jednostek naukowo-badawczych w odniesieniu do wizualizacji.

    Tagi:
  • corporate identity
  • identyfikacja firmy
  • identyfikacja wizualna
  • marketing
  • visual identity
  • wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa

DOI: 10.14611/minib.14.04.2014.06
Kontakt:alfreda.kaminska(at)gmail.com
MINIB, 2014, Vol. 14, Issue 4


Budowa tożsamości wizualnej jednostek naukowych i badawczych oraz rola wizualizacji we współpracy z biznesem

Podziel się artykułem:

dr inż. Alfreda Kamińska (Wyższa Szkoła Menedżerska, Polska) – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalność: zarządzanie przedsiębiorstwem, marketing firm usługowych. Aktualnie adiunkt w Katedrze Marketingu, Przedsiębiorczości i Kapitału Intelektualnego Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Przez wiele lat pełniła funkcje dyrektora marketingu i sprzedaży w znanych firmach; brała udział we wprowadzaniu na polski rynek czołowych międzynarodowych marek z branży spożywczej i kosmetycznej. W latach 2007-2014 prodziekan, a następnie dziekan Wydziału Menedżerskiego WSM w Warszawie. Autorka m.in. badań dotyczących sytuacji zawodowej absolwentów Wyższej Szkoły Menedżerskiej, znaczenia szkoły w realizacji planów zawodowych studentów oraz wpływu regionalnych uwarunkowań na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka kilkudziesięciu artykułów z zakresu marketingu i zarządzania oraz monografii „Regionalne determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw”, współautorka skryptów dla studentów („Marketing w handlu”, „Marketing. Problemy podstawowe.”).


Tagi: corporate identity, identyfikacja firmy, identyfikacja wizualna, marketing, visual identity, wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij