• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Platforma teleinformatyczna jako narzędzie do ekspozycji dokonań jednostki naukowej na przykładzie Instytutu Zootechniki PIB

dr inż. Paweł Radomski

dr inż. Piotr Moskała


Abstrakt:

W dobie dynamicznie rozwijającej się gospodarki rynkowej, jednostki badawczo-rozwojowe traktowane są jako swoistego rodzaju przedsiębiorstwa, które oferują wyniki zrealizowanych badań naukowych. Bardzo duży jest obecnie potencjał marketingu i posiada on wiele narzędzi do wykorzystania. Do najpopularniejszych z nich zaliczamy: publikacje, materiały reklamowe, artykuły sponsorowane, udział w targach i wystawach branżowych oraz organizowanie konferencji. Ze względu na szybki rozwój technologii informatycznych na pierwszy plan wysuwa się znaczenie błyskawicznego dotarcia do potencjalnych klientów poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi teleinformatycznych (np. strona internetowa, elektroniczne bazy danych, wideokonferencje, e-learning, itp.). Ma to szczególne znaczenie w jednostkach naukowych branży rolno-spożywczej, które ze względu na specyfikę prowadzonych badań pozostają w niszy marketingowej. Promocja jest jednym z instrumentów tzw. marketingu-mix, który powinien być widoczny w praktyce działania jednostek naukowych.

    Tagi:
  • Instytut Zootechniki
  • jednostka badawczo-rozwojowa
  • marketing
  • marketing-mix
  • platforma teleinformatyczna
  • promocja
  • wyniki badań

Artykuł opublikowany w Pracach Instytutu Lotnictwa nr 225/201


Platforma teleinformatyczna jako narzędzie do ekspozycji dokonań jednostki naukowej na przykładzie Instytutu Zootechniki PIB

Podziel się artykułem:

dr inż. Paweł Radomski – jest pracownikiem Instytutu Zootechniki Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie. Od 6 lat zajmuje się problematyką upowszechniania badań naukowych, promocji nauki, pozyskiwania środków z funduszy UE i krajowych. Autor artykułów dotyczących tematyki upowszechniania badań, współpracy nauki z praktyką. Zainteresowania badawcze autora skupiają się wokół zagadnień związanych z komercjalizacją badań naukowych, marketingu nauki.

dr inż. Piotr Moskała – jest pracownikiem Instytutu Zootechniki Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie. Od 5 lat zajmuje się problematyką upowszechniania badań naukowych, promocji nauki, pozyskiwania środków z funduszy UE i krajowych. Autor artykułów dotyczących tematyki upowszechniania badań, współpracy nauki z praktyką. Zainteresowania badawcze autora skupiają się wokół zagadnień związanych z komercjalizacją badań naukowych, marketingu nauki.


Tagi: Instytut Zootechniki, jednostka badawczo-rozwojowa, marketing, marketing-mix, platforma teleinformatyczna, promocja, wyniki badań
Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon