• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Zarządzanie wiedzą w ośrodkach R&D, w obszarze biomedycyny, przy wykorzystaniu współczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej i metodologii ciągłego doskonalenia

dr Ryszard Depta


Abstrakt:

Wyrafinowane aplikacje medyczne, włączając zaawansowane terapeutyki z przeciwciałami monoklonalnymi, komórkami macierzystymi i terapiami genowymi są aktualnie dostępne w próbach klinicznych. Bardziej rewolucyjne technologie nadchodzą szybko i będą wprowadzane na rynek przez technicznie zaawansowane, najlepsze firmy na świecie. O udział w tym rynku powalczą również firmy R&D z o wiele mniejszym wskaźnikiem technologicznego postępu i organizacyjnej efektywności, ale z dużą chęcią do stania się poważnym graczem w tej branży. I jedne i drugie jednak, żeby stać się stałym elementem rozpoczętej zmiany muszą się ciągle uczyć i być jeszcze bardziej innowacyjnymi. W obecnej sytuacji rynkowej, hiperkonkurencyjnej gospodarce z prosumentem w centrum zainteresowania przedsiębiorcy, kreatywność staje się niezwykle ważna dla osiągnięcia końcowego sukcesu. Kreatywność, która jest rezultatem właściwego zarządzania wiedzą, szczególnie tą naukową. Od pomyślności jej transferu w dużej mierze zależy wartość rynkowa firm R&D i ich dalsza przyszłość. Najważniejszą rolę w procesie transferu wiedzy mogą odegrać technologie informacyjno-komunikacyjne TIK i narzędzia ciągłego doskonalenia. Jeśli firmy wdrożą je w efektywny i bezpieczny sposób, mogą rozwijać się i korzystać z przewag konkurencyjnych przez bardzo długi okres czasu. Takie podejście da im możliwość redukcji kosztów i czasu dostarczenia nowych produktów na rynek, a także stworzy nową platformę do generowania produktów innowacyjnych. To nowa perspektywa dla firm z obszaru R&D i ogromna szansa dla instytucji z segmentu biomedycyny do stania się częścią nadchodzącej biorewolucji.

    Tagi:
  • biomedycyna
  • jednostki badawczo-rozwojowe
  • marketing
  • minib
  • narzędzia ciągłego doskonalenia
  • TIK
  • zarządzanie wiedzą

DOI: 10.14611/minib.17.03.2015.04
Kontakt: deprys(at)wp.pl
MINIB, 2015, Vol. 17, Issue 3


Zarządzanie wiedzą w ośrodkach R&D, w obszarze biomedycyny, przy wykorzystaniu współczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej i metodologii ciągłego doskonalenia

Podziel się artykułem:

dr Ryszard Depta, bio21GE, Polska – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (UEK-2015). W 2004 ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie biotechnologii, a w 2010 z zakresu farmacji przemysłowej. Obecnie prowadzi działania o charakterze projektowo-organizacyjnym firmy bio21GE – start-up’u/think-tank’u w obszarze badań translacyjnych w biomedycynie. Wcześniej na stanowiskach pełnomocnika Zarządu, kierownika i koordynatora wdrażał we Wrocławskim Centrum Badań EIT+ i Jagiellońskim Centrum Rozwoju Leków rozwiązania w zakresie systemów jakości GLP, ISO 17025, systemów informacyjnych (LIMS, BMS) oraz tajemnicy przedsiębiorstwa i informacji niejawnej. W latach 2008-2009 pracował jako Senior Lean Consultant dla Europy Centralnej i Wschodniej, a w latach 2006-2007 we France Telecom (Paryż) pełnił funkcję Master Black Belt w Center of Excellence. Przez wiele lat na stanowiskach menedżerskich w branży telekomunikacyjnej w obszarze procesów i projektów (Katowice, Warszawa). W swojej karierze zawodowej prowadził szereg różnych projektów na bazie metodologii Lean Six Sigma, PMI oraz BPMN oraz odbył szkolenia w polskich i zagranicznych dużych firmach produkcyjnych, usługowych i wydobywczych (m.in. w Japonii, Holandii, Szkocji).


Tagi: biomedycyna, jednostki badawczo-rozwojowe, marketing, minib, narzędzia ciągłego doskonalenia, TIK, zarządzanie wiedzą
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij