- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Identyfikacja wizualna a rebranding marki
mgr inż. Katarzyna Wrona
Instytut Lotnictwa, Polska
Abstrakt:
Celem artykułu jest przybliżenie istoty identyfikacji wizualnej oraz rebrandingu oraz omówienie elementów corporate identity, które ulegają rewitalizacji przy odświeżaniu wizerunku marki. W części pierwszej dokonano analizy pojęcia identyfikacja wizualna, szczególny nacisk kładąc na jej rolę w tworzeniu spójnej tożsamości organizacji. W dalszych rozdziałach szczegółowo przedstawiono kolejne składowe corporate identity – począwszy od logotypu, poprzez druki akcydensowe, reklamy i materiały towarzyszące oraz witryny internetowe, po oznaczenia na budynkach. Omówiono również księgę identyfikacji wizualnej jako zbiór standardów i wytycznych co do stosowania zasad CI. Rozważania oparto na studiach literaturowych, natomiast w ostatnim rozdziale pokazano transformację brandu Instytutu Lotnictwa.
DOI: 10.14611/minib.16.02.2015.02
Kontakt: wolski.karol(at)gmail.com
MINIB, 2015, Vol. 16, Issue 2
Identyfikacja wizualna a rebranding marki
mgr inż. Katarzyna Wrona, Instytut Lotnictwa, Polska — absolwentka SGGW w Warszawie. Od 2001 roku pracuje w zespole kreatywnym pionu marketingu Instytutu Lotnictwa. Zajmuje się projektowaniem graficznym oraz tworzeniem serwisów internetowych. Odpowiada także za multimedialne opracowania prezentacyjne, informacyjne i promocyjne Instytutu Lotnictwa. Ma na swoim koncie opracowanie i montaż filmów dokumentalnych z historii lotnictwa. Ukończyła studium „Techniki multimedialne i grafika komputerowa” w Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie.