- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Inbound marketing jako integralny element strategii marketingowej współczesnego przedsiębiorstwa
mgr inż. Witold Świeczak
Instytut Lotnictwa, Polska
Abstrakt:
Zasadniczym założeniem niniejszej publikacji jest zdefiniowanie korzyści jakie współczesnym przedsiębiorstwom przynosi wprowadzenie na grunt prowadzonej działalności, wielokanałowej strategii marketingowej jaką jest inbound marketing. W artykule zdefiniowano czynniki i procesy, które mają wpływ na efektywny przebieg działań podejmowanych w ramach strategii inbound marketing.Pokazano, jak zmienia się znaczenie organizacji, jak realnie wzrasta jej wartość i znaczenie w następstwie wykorzystania instrumentów jakie dostarcza inbound marketingu. Celem artykułu jest wskazanie w jaki sposób koncepcja inbound marketingu zmienia perspektywę patrzenia na współczesne instrumenty marketingowe, w jaki sposób zmienia się pole ich oddziaływanie w następstwie ich wykorzystania. Obrazuje, w jaki sposób dobór odpowiednich mechanizmów wpływa na decyzje konsumenckie, że kluczem do zrozumienia procesów wpisanych w idee strategii jest refleksja na temat stosunku przedsiębiorstwa do potencjalnych klientów oraz na komunikację z nimi.
DOI: 10.14611/minib.12.02.2014.04
Kontakt: Witold.Swieczak(at)ilot.edu.pl
MINIB, 2014, Vol. 12, Issue 2
Inbound marketing jako integralny element strategii marketingowej współczesnego przedsiębiorstwa
mgr inż. Witold Świeczak (Instytut Lotnictwa, Polska) — absolwent Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki na Politechnice Śląskiej, kierunek Ochrona Środowiska. Pracuje w Instytucie Lotnictwa, w pionie marketingu na stanowisku kierownika projektu. Zajmuje się analizą rynku badawczego i sektora lotniczego. Specjalizuje się w inbound, content i lead marketingu. Ponadto kieruje działaniami guerilla i ambient marketingu oraz działalnością charytatywną i sponsoringową Instytutu Lotnictwa. Odpowiada za działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.