- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Jak sprawnie współpracować z mediami w sytuacji kryzysowej – analiza przypadku
mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska
Morski Instytut Rybacki – PIB, Polska
Abstrakt:
Istotą artykułu jest pokazanie różnic i stopnia trudności w komunikacji standardowej i kryzysowej. Komunikacja, jaką Morski Instytut Rybacki stosuje na co dzień we współpracy z mediami powinna być podstawą i przyczynkiem do uzyskania pewnej sprawności dystrybucji informacji, która zaprocentuje w sytuacji kryzysowej. Uratowanie psa o imieniu Baltic, mogło okazać się znaczącym kryzysem w historii Instytutu. Było wiele zagrożeń i decyzji, które mogły być postrzegane na niekorzyść organizacji: czy wolno i w imię czego — narażać zdrowie i życie ludzkie dla ratowania zwierzęcia, co by było, gdyby akcja ratunkowa się nie powiodła?
Przyjęto trzy bezwzględnie obowiązujące zasady komunikowania się z mediami:
- szybkość — komunikacja proaktywna 24/24,
- transparentność — w pełnym tego słowa znaczeniu,
- komunikowanie takimi samymi kanałami, jakimi dziennikarze komunikowali się z Instytutem.
Rygorystyczne przestrzeganie tych zasad spowodowało, iż komunikacja, mimo wymienionych utrudnień, była wzorowa.
DOI: 10.14611/minib.11.01.2014.07
Kontakt: ekrzyzankowska(at)mir.gdynia.pl
MINIB, 2014, Vol. 11, Issue 1
Jak sprawnie współpracować z mediami w sytuacji kryzysowej – analiza przypadku
mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska, Morski Instytut Rybacki – PIB, Polska Od 20 lat zajmuje się tematyką public relations. Po ukończeniu filologii polskiej na Wydziale Humanistyczno-Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego pracowała przez wiele lat, jako dyrektor reklamy i marketingu w międzynarodowych i polskich firmach. Ukończyła szereg szkoleń z dziedziny promocji i marketingu min. w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Absolwentka London School of Public Relations w roku 2011.