• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Jak sprawnie współpracować z mediami w sytuacji kryzysowej – analiza przypadku

mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska
Morski Instytut Rybacki – PIB, Polska


Abstrakt:

Istotą artykułu jest pokazanie różnic i stopnia trudności w komunikacji standardowej i kryzysowej. Komunikacja, jaką Morski Instytut Rybacki stosuje na co dzień we współpracy z mediami powinna być podstawą i przyczynkiem do uzyskania pewnej sprawności dystrybucji informacji, która zaprocentuje w sytuacji kryzysowej. Uratowanie psa o imieniu Baltic, mogło okazać się znaczącym kryzysem w historii Instytutu. Było wiele zagrożeń i decyzji, które mogły być postrzegane na niekorzyść organizacji: czy wolno i w imię czego — narażać zdrowie i życie ludzkie dla ratowania zwierzęcia, co by było, gdyby akcja ratunkowa się nie powiodła?
Przyjęto trzy bezwzględnie obowiązujące zasady komunikowania się z mediami:

  • szybkość — komunikacja proaktywna 24/24,
  • transparentność — w pełnym tego słowa znaczeniu,
  • komunikowanie takimi samymi kanałami, jakimi dziennikarze komunikowali się z Instytutem.

Rygorystyczne przestrzeganie tych zasad spowodowało, iż komunikacja, mimo wymienionych utrudnień, była wzorowa.

    Tagi:
  • Baltic
  • case study
  • komunikacja
  • kryzys
  • media
  • Morski Instytut Rybacki
  • pies

DOI: 10.14611/minib.11.01.2014.07
Kontakt: ekrzyzankowska(at)mir.gdynia.pl
MINIB, 2014, Vol. 11, Issue 1


Jak sprawnie współpracować z mediami w sytuacji kryzysowej – analiza przypadku

Podziel się artykułem:

mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska, Morski Instytut Rybacki – PIB, Polska Od 20 lat zajmuje się tematyką public relations. Po ukończeniu filologii polskiej na Wydziale Humanistyczno-Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego pracowała przez wiele lat, jako dyrektor reklamy i marketingu w międzynarodowych i polskich firmach. Ukończyła szereg szkoleń z dziedziny promocji i marketingu min. w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Absolwentka London School of Public Relations w roku 2011.


Tagi: Baltic, case study, komunikacja, kryzys, media, Morski Instytut Rybacki, pies
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij