Jak sprawnie współpracować z mediami w sytuacji kryzysowej – analiza przypadku

- mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska

Istotą artykułu jest pokazanie różnic i stopnia trudności w komunikacji standardowej i kryzysowej. Komunikacja, jaką Morski Instytut Rybacki stosuje na co dzień we współpracy z mediami powinna być podstawą i przyczynkiem do uzyskania pewnej sprawności dystrybucji informacji, która zaprocentuje w sytuacji kryzysowej. Uratowanie psa o imieniu Baltic, mogło okazać się znaczącym kryzysem w historii Instytutu. Było wiele zagrożeń i decyzji, które mogły być postrzegane na niekorzyść organizacji: czy wolno i w imię czego — narażać zdrowie i życie ludzkie dla ratowania zwierzęcia, co by było, gdyby akcja ratunkowa się nie powiodła?
Przyjęto trzy bezwzględnie obowiązujące zasady komunikowania się z mediami:

  • szybkość — komunikacja proaktywna 24/24,
  • transparentność — w pełnym tego słowa znaczeniu,
  • komunikowanie takimi samymi kanałami, jakimi dziennikarze komunikowali się z Instytutem.

Rygorystyczne przestrzeganie tych zasad spowodowało, iż komunikacja, mimo wymienionych utrudnień, była wzorowa.

mgr Ewa Baradziej-Krzyżankowska, Morski Instytut Rybacki – PIB, Polska Od 20 lat zajmuje się tematyką public relations. Po ukończeniu filologii polskiej na Wydziale Humanistyczno-Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego pracowała przez wiele lat, jako dyrektor reklamy i marketingu w międzynarodowych i polskich firmach. Ukończyła szereg szkoleń z dziedziny promocji i marketingu min. w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Absolwentka London School of Public Relations w roku 2011.

DOI: 10.14611/minib.11.01.2014.07

Kontakt: ekrzyzankowska(at)mir.gdynia.pl

MINIB, 2014, Vol. 11, Issue 1

Resize of Open_Access_logo_PLoS_white  Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Czytaj on-line →
Downloads: 125
Pobrano: 125