Czasopismo skierowane jest głównie do osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem instytucji naukowych i badawczych. Jego odbiorcami są pracownicy instytutów badawczych, uczelni wyższych, centrów naukowych, organizacji, stowarzyszeń oraz instytucji wspierających naukę i badania, studenci a także wszyscy zainteresowani poruszaną tematyką marketingową oraz bardzo ważnym obszarem działań rynkowych jakim jest komercjalizacja produktów.
Głównym celem czasopisma jest prezentacja najnowszych wyników badań oraz rozwiązań praktycznych w zakresie marketingu stosowanych przez instytucje naukowe i badawcze, m.in. instytuty, uczelnie, parki technologiczne, start up’y z całej Europy.
Głównym przedmiotem zainteresowania czasopisma są narzędzia marketingu wykorzystywane w działalności instytucji naukowych i badawczych, marketing nowych technologii i produktów B+R, zarządzanie komunikacją marketingową z uwzględnieniem mediów społecznościowych czy komercjalizacja wyników badań naukowych i nowych technologii w Polsce oraz innych krajach.
W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań typu AI, VR czy AR w marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami.
Autorami są najlepsi polscy i światowi specjaliści w dziedzinie marketingu, kadra naukowa szkół wyższych oraz praktycy zatrudnieni w polskich i zagranicznych organizacjach naukowo-badawczych.
Wszystkie artykuły są publikowane w wolnym dostępie (open access) w języku angielskim (do roku 2020 równolegle w języku polskim), dostępne nieodpłatnie w całości na stronie internetowej czasopisma www.minib.pl oraz Sciendo www.sciendo.com/journal/MINIB. Przed publikacją wszystkie artykuły są recenzowane w systemie double-blind.
Czasopismo zostało wpisane do sądowego rejestru dzienników i czasopism pod pozycją PR 18803.
Czasopismo jest indeksowane w bazach: aktualizacja baz
- Arianta
- Baidu Scholar
- BazEkon
- BazHum
- Cabell’s Whitelist
- CEJSH (The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities)
- Celdes
- CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
- CNPIEC – cnpLINKer
- De Gruyter
- Dimensions
- DOAJ (Directory of Open Access Journals)
- EBSCO Discovery Service
- EconBiz
- European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
- Google Scholar
- Index Copernicus
- J-Gate
- JournalTOCs
- KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
- MyScienceWork
- Naver Academic
- Naviga (Softweco)
- POL-index
- Primo Central (ExLibris)
- ProQuest (relevant databases)
- Publons
- QOAM (Quality Open Access Market)
- ReadCube
- Research Papers in Economics (RePEc)
- ROAD Directory of Open Acces Scholarly Resources
- Semantic Scholar
- Summon (ProQuest)
- TDNet
- Ulrich’s Periodicals Directory/ulrichsweb
- WanFang Data
- WorldCat (OCLC)