• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Strategiczne aspekty zarządzania innowacjami

prof. nadzw. dr Zoran Krupka, mgr Darija Arežina


Abstrakt:

Kraj pochodzenia stanowi istotny czynnik w procesie oceny produktu, jak też istotny czynnik dla decyzji zakupowej. Waga tego czynnika zależy od ilości informacji na temat produktu i jego kategorii, którą posiadają. Niniejsza praca zgłębia wagę kraju pochodzenia w procesie decyzyjnym dla trzech różnych kategorii: wysokie ryzyko i wysoki poziom zaangażowania konsumenta w proces zakupowy (samochód), średnie ryzyko i średni poziom zaangażowania konsumenta w proces zakupowy (telewizor) oraz niskie ryzyko i niski poziom zaangażowania konsumenta w proces zakupowy (wyroby cukiernicze). Ponadto, niniejsza praca bada wagę kraju wytworzenia dla procesu podejmowania decyzji zakupowej w odniesieniu do wagi kraju pochodzenia. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 215 respondentów z Belgii i Chorwacji. Wyniki badania pokazały, że kraj pochodzenia jest ważny tylko w przypadku zakupu samochodu, ale nie w przypadku telewizorów i wyrobów cukierniczych. Badanie wykazało, że we wszystkich kategoriach produktów kraj pochodzenia jest bardziej istotny w procesie decyzyjnym, niż kraj wytworzenia.


DOI: 10.14611/minib.26.12.2017.02
Kontakt: zkrupka(at)efzg.hr 
MINIB, 2017, Vol. 26, Issue 4


Strategiczne aspekty zarządzania innowacjami

Podziel się artykułem:

prof. nadzw. dr Zoran Krupka, Uniwersytet w Zagrzebiu, Chorwacja – jest adiunktem na Wydziale Ekonomii i Biznesu. Jego obszary zainteresowania to międzynarodowy marketing, strategie internacjonalizacji, zarządzanie marką, kraj pochodzenia oraz planowanie marketingu. Do tej pory wydał ponad 30 publikacji w czasopismach i materiałach konferencyjnych. Jest członkiem EMAC i AMA.

mgr Darija Arežina, Dassault Systemes 3DEXCITE, Belgia – MA z marketingu, obecnie praacuje jako kierownik projektu i menedżer produktu.


Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon