• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Czy potrzebujemy raportów społecznych ? Nowe wyzwanie społecznej odpowiedzialności biznesu

dr Sylwia Jarosławska-Sobór


Abstrakt:

1 stycznia 2017 roku weszła w życie Dyrektywa 2014/95/UE Parlamentu Europejskiego i Komisji, dotycząca ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże spółki i grupy. Jej celem jest zwiększenie transparentności informacji w obszarze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) oraz zwiększenie spójności i porównywalności informacji niefinansowych ujawnianych na terytorium UE. Duże jednostki tzw. interesu publicznego, będą zobligowane do publikowania tzw. miękkich danych w zakresie kwestii środowiskowych, społecznych i pracowniczych, poszanowania praw człowieka i przeciwdziałania korupcji. Co to oznacza w praktyce? Czy raporty społeczne są nam potrzebne? W artykule omówiono różnorodne aspekty związane z wejściem w życie nowej dyrektywy, jej podstawy teoretyczne i zakres funkcjonowania. Przedstawione zostaną możliwości i zagrożenia, jakie na drodze rozwoju CSR stawia nowa dyrektywa. Na przykładzie wskazanego Raportu Zintegrowanego wskazane zostaną elementy, które mogą w ten sposób dostarczać interesariuszom informacji rynkowej i wpływać na wizerunek firmy.

    Tagi:
  • CSR
  • dane niefinansowe
  • marketing
  • raport społeczny
  • wizerunek

DOI: 10.14611/minib.26.12.2017.04
Kontakt: sjaroslawska(at)gig.eu
MINIB, 2017, Vol. 26, Issue 4


Czy potrzebujemy raportów społecznych ? Nowe wyzwanie społecznej odpowiedzialności biznesu

Podziel się artykułem:

dr Sylwia Jarosławska-Sobór, Główny Instytut Górnictwa, Polska – rzecznik prasowy Głównego Instytutu Górnictwa. W swojej pracy zawodowej  zajmuje się badaniem społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.  Autorka  i współautorka książek na temat CSR, publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.  Nagrodzona w konkursie Min­is­tra Rodziny, Pracy i Poli­tyki Społecznej na  najlepsze prace  dok­torskie dotyczące  prob­lematyki  pracy i poli­tyki społecznej. Członek Śląskiego Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju.  Członek  zespołu ds. programowania i monitorowania zrównoważonego rozwoju regionu Obserwatorium Procesów Miejskich i Metropolitalnych. Publicystka w prasie branżowej. Wykładowca akademicki.


Tagi: CSR, dane niefinansowe, marketing, raport społeczny, wizerunek
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij