• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Customer Relationship Management w instytucjach naukowych i badawczych

mgr Jaromir Matulewicz
Instytut Rozwoju Miast w Krakowie, Polska


Abstrakt:

Artykuł prezentuje na przykładzie instytutu badawczego:

  • możliwe obszary zastosowania filozofii, procedur i narzędzi CRM,
  • celowość stosowania CRM,
  • efekty jakich można się spodziewać po zastosowaniu CRM.

W artykule przedstawiona jest idea CRM, obszary zastosowań w instytucjach naukowych i badawczych oraz propozycja określenia grupy klientów tych instytucji. Podsumowaniem artykułu są informacje o źródłach wiedzy o filozofii i procedurach CRM (głównie bibliograficznych) oraz o systemach informatycznych wspomagających CRM.

    Tagi:
  • CRM
  • instytut badawczy
  • narzędzia
  • strategia
  • zarządzanie relacjami

DOI: 10.14611/minib.10.04.2013.06
Kontakt: jmatulewicz(at)irm.krakow.pl
MINIB, 2013, Vol. 10, Issue 4


Customer Relationship Management w instytucjach naukowych i badawczych

Podziel się artykułem:

mgr Jaromir Matulewicz, Instytut Rozwoju Miast w Krakowie, Polska — autor artykułu od prawie 20 lat zajmuje się marketingiem i zarządzaniem relacjami z klientami, kieruje Działem Zarządzania, Marketingu i Współpracy z Zagranicą w Instytucie Rozwoju Miast w Krakowie. Doświadczenie zdobywał m.in. w firmach teleinformatycznych, poligraficzno-wydawniczych i jednostkach naukowych. Kierował organizacją wielu krajowych i międzynarodowych konferencji, seminariów, warsztatów i kongresów o charakterze zarówno komercyjnym, jak i naukowym. Jest członkiem Śląskiego Towarzystwa Marketingowego i członkiem założycielem Polskiego Towarzystwa Marketingowego.


Tagi: CRM, instytut badawczy, narzędzia, strategia, zarządzanie relacjami
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij