• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Platforma zarządzania jakością w instytutach badawczych (część II)

mgr Agnieszka Klembalska


Abstrakt:

Ostatnie lata szczególnie mocno wymuszają zmianę starych struktur i modeli zarządzania w instytutach badawczych. Współczesne instytuty badawcze to jednostki naukowe o charakterze rynkowym – blisko 80% środków pochodzi z przedsiębiorstw i kontraktowej działalności badawczej oraz usługowej. Są podstawowym sektorem nauki ukierunkowanym na współpracę z gospodarką, badania aplikacyjne i innowacyjne. W celu utrzymania dotychczasowej i nawiązania nowej współpracy, należy szczególnie utrzymywać, poprawiać i eksponować wysoki poziom jakości prowadzonej działalności. W obliczu realizacji coraz bardziej zaawansowanych projektów badawczych, prowadzenia działalności wymagającej szybkiego reagowania na zmiany, analizy ryzyka, ocenianej corocznie przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – wskazanym wydaje się zastosowanie instrumentarium wspomagającego ocenę jakości. W proponowanym trójaspektowym ujęciu, akcentowane jest następujący zakres działalności: wdrożone systemy zarządzania jakością, obszar informacji naukowej oraz sfera współpracy z klientem. Artykuł stanowi kontynuację tematyki poruszonej w pierwszej części – rozwinięcie zagadnień związanych z zakresem odpowiedzialności poszczególnych Sekcji zaproponowanej Platformy Zarządzania Jakością w instytutach badawczych.

    Tagi:
  • działalność B+R
  • informacja naukowa
  • instytut badawczy
  • marketing
  • marketing w nauce
  • minib
  • system zarządzania jakością
  • zarządzanie jakością

DOI: 10.14611/minib.21.09.2016.02
Kontakt: agnes(at)pimr.poznan.pl
MINIB, 2016, Vol. 21, Issue 3


Platforma zarządzania jakością w instytutach badawczych (część II)

Podziel się artykułem:

mgr Agnieszka Klembalska, Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych, Polska – absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe dla Kandydatów na Tłumaczy Przysięgłych na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studia Podyplomowe „Zarządzanie jakością w teorii i praktyce” na Politechnice Poznańskiej. Uzyskała świadectwa Auditora Wewnętrznego Systemów Zarządzania Jakością, Auditora Wewnętrznego Zintegrowanych Systemów Zarządzania i Auditora Wewnętrznego w Laboratorium oraz certyfikaty Asystenta i Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakością Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Uczestniczyła w szeregu konferencji i szkoleń z zakresu sytuacji sektora badawczo-rozwojowego, zarządzania jakością, normalizacji oraz informacji naukowej i digitalizacji zasobów. Pracuje w dziale Marketingu, Współpracy z Zagranicą i Standaryzacji w Przemysłowym Instytucie Maszyn Rolniczych na stanowisku starszego specjalisty. Pełni także funkcję auditora wiodącego systemu wg PN-EN ISO/IEC 17025:2005 w Laboratorium Badawczym Maszyn Rolniczych PIMR.


Tagi: działalność B+R, informacja naukowa, instytut badawczy, marketing, marketing w nauce, minib, system zarządzania jakością, zarządzanie jakością
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij