• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Platforma zarządzania jakością w instytutach badawczych (część I)

mgr Agnieszka Klembalska


Abstrakt:

Instytuty badawcze stoją przed szansą przejęcia wiodącej roli w systemie komercjalizacji efektów prac B+R. W tym celu konieczne jest jednak wzmocnienie ich pozycji na rynku m. in. poprzez reorganizację w strukturach i koncentrację na zarządzaniu jakością. Wieloaspektowe ujęcie zagadnienia jakości w działalności instytutów badawczych w oparciu o analizę grupy interesariuszy i produktów, doprowadziło do powstania koncepcji utworzenia platformy zarządzania jakością – podmiotu skupiającego 3 sekcje:
1) Sekcja Systemów Zarządzania Jakością,
2) Sekcja Informacji Naukowej,
3) Sekcja Współpracy z Klientem.
Wybór powyższych obszarów, zdaniem autorki, odpowiada specyfice działalności instytutów badawczych i akcentuje potrzebę poprawy i zapewnienia jakości w niniejszej (często deprecjonowanej) sferze.

    Tagi:
  • działalność B+R
  • instytut badawczy
  • interesariusze
  • marketing
  • minib
  • struktura organizacyjna
  • zarządzanie jakością

DOI: 10.14611/minib.20.03.2016.03
Kontakt: agnes(at)pimr.poznan.pl
MINIB, 2016, Vol. 20, Issue 2


Platforma zarządzania jakością w instytutach badawczych (część I)

Podziel się artykułem:

mgr Agnieszka Klembalska, Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych, Polska – absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe dla Kandydatów na Tłumaczy Przysięgłych na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studia Podyplomowe „Zarządzanie jakością w teorii i praktyce” na Politechnice Poznańskiej. Uzyskała świadectwa Auditora Wewnętrznego Systemów Zarządzania Jakością, Auditora Wewnętrznego Zintegrowanych Systemów Zarządzania i Auditora Wewnętrznego w Laboratorium oraz certyfikaty Asystenta i Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakością Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Uczestniczyła w szeregu konferencji i szkoleń z zakresu sytuacji sektora badawczo-rozwojowego, zarządzania jakością, normalizacji oraz informacji naukowej i digitalizacji zasobów. Pracuje w dziale Marketingu, Współpracy z Zagranicą i Standaryzacji w Przemysłowym Instytucie Maszyn Rolniczych na stanowisku starszego specjalisty. Pełni także funkcję auditora wiodącego systemu wg PN-EN ISO/IEC 17025:2005 w Laboratorium Badawczym Maszyn Rolniczych PIMR.


Tagi: działalność B+R, instytut badawczy, interesariusze, marketing, minib, struktura organizacyjna, zarządzanie jakością
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij