• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Proces marketing automation jako kierunek doskonalenia współczesnego marketingu przedsiębiorstwa

mgr inż. Witold Świeczak
Instytut Lotnictwa, Polska


Abstrakt:

Głównym celem niniejszej publikacji jest zidentyfikowanie możliwości jakie współczesnym przedsiębiorstwom dostarcza zastosowanie procesów wchodzących w skład systemu marketing automation. Opracowanie to porusza kluczowe aspekty tego zagadnienia. Pokazuje, jak zmienia się znaczenie organizacji, jak realnie wzrasta jej wartość w następstwie korzystania z narzędzi jakie dostarczają procesy wpisane w koncepcję marketing automation. W artykule zdefiniowano czynniki i procesy, które mają wpływ na efektywny przebieg działań podejmowanych w ramach automatyzacji marketingu. Bowiem koncepcja marketing automation to zupełnie nowa rzeczywistość, to rezygnacja z komunikacji opartej na masowej dystrybucji jednolitego przekazu na rzecz tej realnie spersonalizowanej, indywidualnej i w pełni zautomatyzowanej. To zupełnie nowa idea, swoista koegzystencja w której dział sprzedaży i dział marketingu ściśle ze sobą współpracują by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. To także sytuacja, w której marketing może zdecydowanie potwierdzić swój wkład w generowany przez przedsiębiorstwo przychód. Ale marketing automation to także ogromne możliwości analityczne, to realny wzrost wartości przedsiębiorstwa, jego wartość dodana, jaką jest pozyskany przez system zasób wiedzy o klientach oraz o wszystkich procesach, zarówno marketingowych, jak i sprzedażowych realizowanych w przedsiębiorstwie. Wprowadzenie systemu marketing automation wpływa na zmianę dotychczasowego modelu funkcjonowania nie tylko działu marketingu, ale również samego marketingowca. Bowiem wszystko to, co dostarcza marketing automation, w tym przede wszystkim skumulowana unikalna wiedza o kliencie, to także krytyczna wartość marketingowa każdego współczesnego przedsiębiorstwa.

    Tagi:
  • klient
  • komunikacja marketingowa
  • lead generation
  • lead nurtuning
  • marketing automation
  • sprzedaż
  • wskaźnik ROMI

DOI: 10.14611/minib.09.03.2013.06
Kontakt: Witold.Swieczak(at)ilot.edu.pl
MINIB, 2013, Vol. 9, Issue 3


Proces marketing automation jako kierunek doskonalenia współczesnego marketingu przedsiębiorstwa

Podziel się artykułem:

mgr inż. Witold Świeczak, Instytut Lotnictwa, Polska — absolwent Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki na Politechnice Śląskiej, kierunek Ochrona Środowiska. Pracuje w Instytucie Lotnictwa, w pionie marketingu na stanowisku kierownika projektu. Zajmuje się analizą rynku badawczego i sektora lotniczego. Specjalizuje się w inbound marketingu. Ponadto kieruje działaniami guerilla i ambient marketingu oraz działalnością charytatywną i sponsoringową Instytutu Lotnictwa. Odpowiada za działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.


Tagi: klient, komunikacja marketingowa, lead generation, lead nurtuning, marketing automation, sprzedaż, wskaźnik ROMI
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij