• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Komunikacja marketingowa na rynkach branżowych B2B podnosząca wartość marki korporacyjnej opierającej się na wspólnych wartościach dodanych

mgr Jose Ignacio Monrabal
Polymer Char, Hiszpania


Abstrakt:

Współczesne branżowe rynki Business-to-Business (B2B) charakteryzują się przede wszystkim obecnością wysoce wykwalifikowanych klientów, podejmujących racjonalne decyzje na silnie konkurencyjnym globalnym rynku. Działające na nim firmy i instytucje bardziej niż kiedykolwiek wcześniej powinny kierować jednolity i konsekwentny komunikat do swoich odbiorców. Tak wymagające okoliczności wymuszają zdefiniowanie marki korporacyjnej, zawierającej w jednym komunikacie wszystkie atuty, jakie firma może chcieć wypromować w długim okresie. Komunikat ten powinien kojarzyć się nie tylko z tym, do czego firma pretenduje na rynku, ale także z zaletami wszystkich produktów z jej portfolio. Są to tzw. wspólne wartości dodane (Common Added Values – CAV). Ich przykłady to między innymi wysoki poziom technologiczny, jakość, innowacyjność i niezawodność, wydajność, infrastruktura i sieć dystrybucyjna, polityka obsługi posprzedażnej, pomoc techniczna i szkolenia czy cena i polityka finansowa. W niniejszej pracy podjęto próbę wyjaśnienia źródła tego zapotrzebowania poprzez opisanie głównych różnic między modelem komunikacji marki skoncentrowanym na produkcie a uwzględnieniem głównych wartości korporacyjnych w relacjach B2B, a także poprzez wskazanie głównych CAV, które podmiotowi działającemu w danej branży, niezależnie od jego wielkości, umożliwią skuteczne generowanie wartości marki poprzez zintegrowaną strategię komunikacji marketingowej.

    Tagi:
  • CAV
  • cena
  • infrastruktura
  • innowacyjność
  • komunikacja marketingowa
  • marketing
  • obsługa posprzedażna
  • polityka finansowa
  • pomoc techniczna
  • rynek B2B
  • sieć dystrybucji
  • wartość dodana

DOI: 10.14611/minib.09.03.2013.01
Kontakt: jose.monrabal(at)polymerchar.com
MINIB, 2013, Vol. 9, Issue 3


Komunikacja marketingowa na rynkach branżowych B2B podnosząca wartość marki korporacyjnej opierającej się na wspólnych wartościach dodanych

Podziel się artykułem:

mgr Jose Ignacio Monrabal, Polymer Char, Hiszpania – uzyskał tytuł magistra z Zarządzania Marketingowego w ESIC Marketing School, EMBA w Esden Business School oraz International Business Diploma na Uniwersytecie Cambridge. Pracował w kilku przedsiębiorstwach B2B zajmujących się m.in. inżynierią, technologiami informatycznymi, oprogramowaniem, drukiem oraz chemią, poprawiał swoje umiejętności z dziedziny komunikacji marketingowej pracując dla wiodących marek takich jak SIEMENS, OSRAM czy Polymer Char, gdzie obecnie zajmuje się globalną komunikacją marki. Został zaproszony, aby wygłosić wykład na temat kreowania marki w ramach międzynarodowych konferencji w Niemczech oraz Chinach. Był autorem artykułów dla Wolters Kluwer, Interbrand, Dircom Latin America oraz dla Amerykańskiego Towarzystwa Marketingowego.


Tagi: CAV, cena, infrastruktura, innowacyjność, komunikacja marketingowa, marketing, obsługa posprzedażna, polityka finansowa, pomoc techniczna, rynek B2B, sieć dystrybucji, wartość dodana
Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon