• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Problemy współpracy nauki i biznesu

dr Piotr Mikosik


Abstrakt:

Wskaźnik innowacyjności polskiej gospodarki należy do jednych z najniższych w Europie. Badania wykazują, że jednym z powodów jest niski poziom współpracy między nauką a biznesem.
Problemy współpracy sektora nauki z sektorem przedsiębiorstw wynikają w dużej mierze z różnic w kulturze organizacyjnej obu środowisk. Oba środowiska różni od siebie postrzeganie problemów biznesowych, forma komunikacji, podejście do rozwiązywania spornych kwestii, stosunek do ograniczeń czasowych i finansowych, czy nawet sposób budowania relacji interpersonalnych. Zmiana tego stanu rzeczy wymaga czasu i cierpliwości, wypracowania metod budowania współpracy i uczenia się od siebie.
W artykule przeprowadzono diagnozę wybranych przyczyn niezadowalającego poziomu współpracy między nauką a biznesem oraz zaproponowano rekomendacje dotyczące metod zmiany tej sytuacji.

Tezy:

  • Główny problem w budowaniu współpracy między środowiskiem nauki a środowiskiem biznesu wynika z dużych różnic w kulturach organizacyjnych obu środowisk.
  • Kluczowe przyczyny wiążą się z zagadnieniem różnic w komunikacji i budowaniu relacji.
  • Zmiana sytuacji wymaga również zmian w przepisach prawa, które powinny faworyzować projekty realizowane w partnerstwie nauki i biznesu. Kluczowe są jednak działania wpływające na zmianę postawy i mentalności środowiska naukowego.
    Tagi:
  • inaczej definiowane cele badań
  • niedopasowanie kultur organizacyjnych
  • odmienne postrzeganie problemów
  • problemy w komunikacji

DOI: 10.14611/MINIB.28.06.2018.05
Kontakt: piotr.mikosik(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 28, Issue 2


Problemy współpracy nauki i biznesu

Podziel się artykułem:

dr Piotr Mikosik, Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Polska – nauczyciel akademicki od 18 lat, zajmuje się zarządzaniem strategicznym i rozwojem pracowników. Doświadczenie biznesowe zdobywał między innymi jako konsultant w międzynarodowej firmie doradczej IMPAC SYSTEMS oraz jako członek zarządu firmy w branży IT – Intercon. Ponadto trener zarządzania i coach posiadający międzynarodowy certyfikat ICC (International Coaching Community). Szkolił między innymi kadry kierownicze KGHM, Banku Spółdzielczego w Skierniewicach, Telewizji Polskiej, przedstawicieli władz administracji publicznej w województwie warmińsko-mazurskim czy kierownictwo Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.


Tagi: inaczej definiowane cele badań, niedopasowanie kultur organizacyjnych, odmienne postrzeganie problemów, problemy w komunikacji
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij