• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Wizerunek instytucji badawczej jako istotny element w kształtowaniu poziomu konkurencyjności organizacji

mgr inż. Witold Świeczak


Abstrakt:

Zasadniczym celem publikacji jest zdefiniowanie czynników i procesów, które mają wpływ na efektywny przebieg działań podejmowanych wokół budowania pozytywnego wizerunku organizacji. Opracowanie porusza kluczowe aspekty tego zagadnienia. Coraz powszechniej we wnioskach z kolejnych badań pojawia się diagnoza, że odbiorca w swoich decyzjach zakupowych kieruje się opinią na temat danego produktu czy usługi, jaka dociera do niego wszystkimi dostępnymi kanałami dystrybucji treści. Te same badania potwierdzają także fakt, że integralną cechą gospodarki opartej na wiedzy jest stopień udziału aktywów niematerialnych w kształtowaniu pozycji organizacji (marka, reputacja). Niezahamowany przyrost  konkurencji powoduje, że do odbiorców generowana jest coraz większa oferta reklamowa efektem czego pojawia się większy niż dotychczas problem wyróżnienia organizacji na tle innych graczy obecnych na rynku. Sposobem na zaakcentowania obecności organizacji w zmieniającym się otoczeniu są działania w kierunku tworzenia jej pozytywnego wizerunku i kształtowania korzystnych (wartościowych) opinii o organizacji. Dobór odpowiedniej koncepcji wizerunkowej do stale zmieniającego się otoczenia biznesowego w zakresie  konkurowania czy upodobań odbiorców wymaga efektywnej reakcji na ich doświadczenia zarówno te w wymiarze poznawczym, emocjonalnym czy behawioralnym. W przypadku gdy są one pozytywne, przyczyniają się do budowania korzystnego nastawienia odbiorców, a to z kolei staje się bodźcem w kształtowaniu dobrego wizerunku organizacji.

    Tagi:
  • konkurencyjność organizacji
  • marka
  • marketing
  • minib
  • organizacja
  • reputacja
  • tożsamość korporacyjna
  • tożsamość organizacji
  • wizerunek organizacji
  • zarządzanie wizerunkiem

DOI: 10.14611/minib.24.06.2017.03
Kontakt: witold.swieczak(at)ilot.lukasiewicz.gov.pl
MINIB, 2017, Vol. 24, Issue 2


Wizerunek instytucji badawczej jako istotny element w kształtowaniu poziomu konkurencyjności organizacji

Podziel się artykułem:

mgr inż. Witold Świeczak, Instytut Lotnictwa, Polska — absolwent Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki na Politechnice Śląskiej, kierunek Ochrona Środowiska. Pracuje w Instytucie Lotnictwa, w pionie marketingu na stanowisku kierownika projektu. Zajmuje się analizą rynku badawczego i sektora lotniczego. Specjalizuje się w inbound, content i lead marketingu. Ponadto kieruje działaniami guerilla i ambient marketingu oraz działalnością charytatywną i sponsoringową Instytutu Lotnictwa. Odpowiada za działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest pomysłodawcą i organizatorem międzynarodowych konferencji naukowych oraz kuratorem plenerowych wystaw historycznych i lotniczych. Autor trzytomowej monografii historycznej „Lotniczy spacer po Warszawie” oraz współautor albumu „Szkice przed startem. Rysunki Jana Sęka”.


Tagi: konkurencyjność organizacji, marka, marketing, minib, organizacja, reputacja, tożsamość korporacyjna, tożsamość organizacji, wizerunek organizacji, zarządzanie wizerunkiem
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij