• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Styl zarządzania a wybrane odczucia i postawy pracowników organizacji naukowej

dr hab. prof. nadzw. Agnieszka Izabela Baruk
Politechnika Łódzka, Polska


Abstrakt:

W artykule przedstawiono zagadnienia związane ze stylem zarządzania stosowanym w organizacjach naukowych w kontekście odczuć i postaw pracowników. Szczególną uwagę zwrócono na zależności między postrzeganym przez pracowników stylem zarządzania, a poziomem odczuwanego przez nich zadowolenia i poziomem odczuwanej satysfakcji, jak również między postrzeganym stylem zarządzania, a postawą odzwierciedlającą ich gotowość do rekomendowania organizacji naukowej jako pracodawcy. Zastosowanie metody analizy statystycznej, jaką jest analiza korespondencji, pozwoliło na wyciągnięcie wniosków, iż między analizowanymi zmiennymi występują zależności statystycznie istotne, przy czym relatywnie najsilniejsze są one w przypadku postrzeganego stylu zarządzania i poziomu odczuwanej satysfakcji. Można więc stwierdzić, że stosowanie w stosunku do pracowników stylu demokratycznego sprzyja wzbudzenie ich zadowolenia i satysfakcji, przyczyniając się jednocześnie do przyjęcia otwartej postawy przejawiającej się gotowością do rekomendowania organizacji jako miejsca pracy, a tym samym do współkreowania jej pozytywnego wizerunku.

    Tagi:
  • marketing
  • minib
  • organizacja naukowa
  • pracownik
  • rekomendowanie pracodawcy
  • satysfakcja
  • styl zarządzania
  • zadowolenie

DOI: 10.14611/minib.16.02.2015.05
Kontakt: agnieszka.baruk(at)poczta.onet.pl
MINIB, 2015, Vol. 16, Issue 2


Styl zarządzania a wybrane odczucia i postawy pracowników organizacji naukowej

Podziel się artykułem:

dr hab. prof. nadzw. Agnieszka Izabela Baruk, Politechnika Łódzka, Polska –  pracownik Politechniki Łódzkiej Katedra Systemów Zarządzania i Innowacji) oraz Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (Katedra Zarządzania i Marketingu). Autorka w sumie 434 publikacji naukowych, w tym 14 książek, z zakresu marketingu, zarządzania marketingowe, marketingu personalnego przedsiębiorstw i organizacji naukowych.


Tagi: marketing, minib, organizacja naukowa, pracownik, rekomendowanie pracodawcy, satysfakcja, styl zarządzania, zadowolenie
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij