• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Jak skutecznie promować uczelnie i instytuty badawcze w sieci? Psychologiczne mechanizmy skuteczności e-marketingu.

dr Karol Wolski
Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Uniwersytet Jagielloński, Polska


Abstrakt:

Uczelnie wyższe oraz instytuty badawcze coraz częściej sięgają po narzędzia promocji wykorzystywane dotąd jedynie w biznesie. Wszechobecne konkurencja rynkowa dotarła również na pole nauki, gdzie coraz częściej odbywa się walka o pozyskanie studentów oraz pieniędzy na finansowanie badań naukowych. Konkurencja instytucji nauki wzmacniana jest dodatkowo przez czynniki demograficzne, pokazujące systematyczne starzenie się europejskiego społeczeństwa. Jak wynika z danych GUS liczba osób w wieku 19-24 lata spadnie w naszym kraju z 2817 tys. w 2015 roku do 2135 tys. w 2025 roku. Spadek liczby młodych osób w znaczący sposób wzmaga konkurencję pomiędzy uczelniami wyższymi. Ich sukces, podobnie jak sukces na rynku biznesowym, zależny będzie w znaczącym stopniu od jakości podejmowanych działań marketingowych. Edukacja oraz badania stały się bowiem towarem, który jak każdy inny towar musi „zawalczyć” o swojego klienta.

    Tagi:
  • e-marketing
  • instytut badawczy
  • internet
  • marketing
  • minib
  • promocja
  • psychologia
  • serwis społecznościowy
  • social media
  • uczelnia

DOI: 10.14611/minib.16.02.2015.02
Kontakt: wolski.karol(at)gmail.com
MINIB, 2015, Vol. 16, Issue 2


Jak skutecznie promować uczelnie i instytuty badawcze w sieci? Psychologiczne mechanizmy skuteczności e-marketingu.

Podziel się artykułem:

dr Karol Wolski, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Uniwersytet Jagielloński, Polska – psycholog organizacji, trener biznesu, przedsiębiorca oraz wykładowca na kierunkach: International Business Studies i psychologia w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim. Szkolenia oraz treningi prowadzi od ponad 6 lat. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów z zakresu zastosowania psychologii w biznesie. W swojej pracy łączy zacięcie naukowe z doświadczeniem biznesowym. Obecnie przygotowuje pracę doktorską na temat psychologicznych uwarunkowań zaangażowania pracowników w social media. Uczestniczył w interdyscyplinarnym programie studiów doktoranckich Society – Enviroment – Technology. Wiedzę z zakresu psychologii biznesu oraz analizy danych zdobywał również na zagranicznych stypendiach na Uniwersytecie Michigan oraz Uniwersytecie Lizbońskim. Pracując na uczelniach wyższych prowadził zajęcia z zakresu statystyki, metodologii badań, psychometrii oraz obsługi oprogramowania statystycznego.


Tagi: e-marketing, instytut badawczy, internet, marketing, minib, promocja, psychologia, serwis społecznościowy, social media, uczelnia
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij