• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Wybrane wskaźniki oceny skuteczności komunikacji marketingowej

mgr Aneta Olejniczak
Instytut Lotnictwa, Polska

mgr Darko Tomorad
Tridea, Chorwacja


Abstrakt:

Problematyka oceny działalności marketingowej w każdej instytucji najczęściej dotyczy komunikacji marketingowej, a więc działalności promocyjnej firmy. Mając na uwadze pomiar efektów skuteczności komunikacji marketingowej możemy wykorzystać wiele narzędzi-wskaźników, które pozwolą nam śledzić postępy i dokonać oceny skuteczności komunikacji marketingowej prowadzonej przez instytucję. Mając na celu realizację skutecznej strategii marketingowej musimy być w stanie mierzyć nasz sukces. W niniejszym artykule dokonano przeglądu wybranych wskaźników oceny skuteczności komunikacji marketingowej. Przytoczone wskaźniki są powszechnie wykorzystywane. Zdaniem autorów każda instytucja powinna stworzyć swój zestaw wskaźników, dzięki którym efekty jej działań będą najlepiej zmierzone.

    Tagi:
  • komunikacja marketingowa
  • marketing
  • minib
  • reklama
  • skuteczność komunikacji
  • wskaźniki

DOI: 10.14611/minib.16.02.2015.04
Kontakt: Aneta.Olejniczak(at)ilot.edu.pl
MINIB, 2015, Vol. 16, Issue 2


Wybrane wskaźniki oceny skuteczności komunikacji marketingowej

Podziel się artykułem:

mgr Aneta Olejniczak, Instytut Lotnictwa, Polska — magister ekonomii, specjalista z zakresu marketingu, logistyki i bankowości.  Kieruje działaniami public relations oraz marketingu wewnątrzorganizacyjnego Instytutu Lotnictwa. Jej zainteresowania dotyczą zarówno tematyki marketingu, zarządzania czasem, jak i psychologii. Jest kierownikiem Biura Konferencji Instytutu Lotnictwa.

mgr Darko Tomorad, Tridea, Chorwacja – politolog, dyrektor i współwłaściciel agencji public relations Tridea Ltd. Trener komunikacji, specjalizuje mediów i wystąpień publicznych. Były dziennikarz i badacz naukowy Wydziału Dziennikarstwa na Wydziale Nauk Politycznych Uniwersytetu w Zagrzebiu. Od 2007 roku zajmuje się public relations dla różnych klientów z sektora publicznego i prywatnego. Jest ekspertem komunikacji w międzynarodowych projektach, współfinansowanych przez Unię Europejską i Bank Światowy. Obszary jego specjalizacji obejmują, m.in.: komunikację kryzysową, projektowanie i realizację kampanii promocyjnych i edukacyjnych, komunikację strategiczną i korporacyjną oraz PR produktu i marki.


Tagi: komunikacja marketingowa, marketing, minib, reklama, skuteczność komunikacji, wskaźniki
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij