• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Kooperacja uczelni wyższych sposobem budowania silnych jednostek biznesowych i naukowych

dr Kamila Peszko


Abstrakt:

Coraz częściej w literaturze przedmiotu można spotkać się z opisywaną współpracą  pomiędzy uczelnią a otoczeniem gospodarczym. Projekty te dotyczą zarówno wspólnych prac badawczych, pozyskiwania środków w ramach dotacji unijnych, praktyk, staży dla studentów, absolwentów czy pracowników danej uczelni, przygotowań ekspertyz, prototypów, diagnoz,  dopasowań oferty edukacyjnej do potrzeb lokalnego rynku itp.  Znacznie mniej można jednak spotkać się z omawianą kooperacją wśród szkół wyższych, a również i w tym obszarze można wskazać na liczne możliwości wspólnych działań. Uczelnie w Polsce coraz chętniej poszukują jako partnerów do współpracy uczelnie zagraniczne bądź też łączą siły by stawać się silniejszym partnerem biznesowym jak i naukowym w dostępnych projektach. Tworzonych jest coraz więcej projektów umożliwiających nawiązywanie współpracy pomiędzy ośrodkami w celu wymiany informacji i realizacji wspólnych przedsięwzięć. Artykuł ma na celu przedstawienie możliwych jak i podejmowanych już sposobów nawiązywania współpracy pomiędzy jednostkami uczelnianymi. Autorka wskazuje na znaczenie i konieczności podejmowania wspólnych działań przez jednostki uczelniane, które mogą przełożyć się zarówno na wizerunek jak i pozycję uczelni w rankingach krajowych czy zagranicznych.  W artykule autorka prezentuje studium przypadku opisujące działania w ramach nawiązanej współpracy pomiędzy publicznymi uczelniami wyższymi województwa zachodniopomorskiego.

    Tagi:
  • kooperacja międzyuczelniana
  • marketing
  • minib
  • rankingi
  • szkoły wyższe
  • wizerunek uczelni
  • współpraca

DOI: 10.14611/minib.23.03.2017.03
Kontakt: kamila.peszko@wzieu.pl
MINIB, 2017, Vol. 23, Issue 1


Kooperacja uczelni wyższych sposobem budowania silnych jednostek biznesowych i naukowych

Podziel się artykułem:

dr Kamila Peszko, Uniwersytet Szczeciński, Polska – doktor nauk ekonomicznych na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego w Polsce. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Jest doradcom w zakresie badań i działań marketingowych oraz szkoleniowcem III stopnia. W latach 01.2014-09.2015 roku pełniła funkcję pełnomocnika dziekana ds. Promocji WZIEU. Z ramienia Wydziału odpowiada za współprace z otoczeniem biznesowym. Jej zainteresowaniami naukowymi są: komunikacja marketingowa, media, generacje, nowoczesne formy promocji oraz marketing szkół wyższych.


Tagi: kooperacja międzyuczelniana, marketing, minib, rankingi, szkoły wyższe, wizerunek uczelni, współpraca
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij