- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Wykorzystanie wideo marketingu w strategii komunikacji uczelni biznesowej
Mirosława Pluta-Olearnik1, Alisa Hasiak2
1 Department of Marketing, Wroclaw University of Economics and Business,
Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław, Poland
2 Faculty of Management, Wroclaw University of Economics and Business,
Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław, Poland
1 E-mail: miroslawa.pluta-olearnik@ue.wroc.pl
ORCID: 0000-0002-5719-4710
2 E-mail: alisa.hasiak@umw.edu.pl
ORCID: 0009-0002-1037-8720
DOI: 10.2478/minib-2024-0021
Abstrakt:
Niniejsze badanie analizuje rolę wideo marketingu w strategiach komunikacyjnych polskich uczelni biznesowych, które funkcjonują na konkurencyjnym rynku szkolnictwa wyższego. Badanie obejmuje praktyki pięciu wiodących polskich szkół biznesu, porównując je z London Business School (LBS), jedną z czołowych europejskich instytucji edukacyjnych. Wykorzystano metody jakościowe, takie jak przegląd literatury, studia przypadków oraz analiza porównawcza, aby zidentyfikować kluczowe elementy skutecznego wideo marketingu, takie jak prezentacje kampusów, wywiady, nagrania wydarzeń oraz treści promocyjne. Sformułowane wnioski mogą posłużyć uczelniom do doskonalenia strategii marketingowych. Artykuł zawiera również propozycje działań, które mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności komunikacji marketingowej w instytucjach edukacyjnych.
MINIB, 2024, Vol. 54, Issue 4
DOI: 10.2478/minib-2024-0021
Str. 49-64
Opublikowano 16 grudnia 2024
Wykorzystanie wideo marketingu w strategii komunikacji uczelni biznesowej
Mirosława Pluta-Olearnik is a full professor at the Wroclaw University of Economics and Business. She is a professor of economics, service management, marketing. She is the author of a number of books, including Marketing Usług [Marketing of Services] and Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji [Marketing of service enterprises in the internationalization process]. She is also the author of numerous research papers and a moderator of discussions at conferences in the fields of economics, management, and marketing.
Alisa Hasiak is a graduate of the Management Faculty at the University of Economics in Wrocław (2024). She is interested in the field of creative communication, internet marketing, and public relations. She developed her interests during her studies and prepared her master thesis in cooperation with the Marketing Department in 2024. She is currently developing professionally in the field of rankings and scientific communication, working as a specialist at the Wroclaw Medical University, where she promotes scientists and popularizes science.