• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Wpływ potencjału kompetencyjnego zmian w szkolnictwie wyższym na szkolenie specjalistów dla przedsiębiorczości

Nataliya Vnukova, Professor
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Department of Banking and Financial Services
ave. Nauky, 9a, 61166, Kharkiv, Ukraine
ufp2007@meta.ua z ORCID 0000-0002-1354-4838

Svitlana Achkasova, PhD
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Department of Banking and Financial Services
ave. Nauky, 9a, 61166, Kharkiv, Ukraine
svet_achk@meta.ua z ORCID 0000-0001-7233-0189

Maryna Us, PhD
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Department of Economics and Marketing
ave. Nauky, 9a, 61166, Kharkiv, Ukraine
marinaus_@ukr.net z ORCID 0000-0002-4849-0331

Vasyl Pyvovarov, PhD
Yaroslav Mudryi National Law University, Department of Cultural Studies
Vasiliy st. Pushkinskaya, 77, 61024, Kharkiv, Ukraine
v.pyvovarov@ukr.net z ORCID 0000-0001-9642-3611


Abstrakt:

The paper presents the substantiation of the need to reform the higher education system of Ukraine in line with European and international standards and requirements, providing a full transition to competentive approach to learning. The essence and advantages of using competency potential for improvement of the higher education system in Ukraine are determined. A comprehensive marketing research are conducted, using the method of content analysis that helped to reveal the modern competencies needed for students and graduates of financial and legal specialties. In addition, a survey was conducted which showed that there were problems with the level and quality of the formation of professional and key competences.

    Tagi:
  • communicative competence
  • competence
  • education competentive potential
  • entrepreneurial competence

MINIB, 2020, Vol. 38, Issue 4
DOI: 10.2478/minib-2020-0026
Str. 49-68
Opublikowano 30 grudnia 2020


Wpływ potencjału kompetencyjnego zmian w szkolnictwie wyższym na szkolenie specjalistów dla przedsiębiorczości

Podziel się artykułem:

Nataliya Vnukova, Doctor of Economics, Professor, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine — Professor of the Department of Banking and Financial Services, Honored Economist of Ukraine. Her research interests include problems of competence approach to training, innovative approaches to entrepreneurship, financial monitoring, marketing of financial services.

Svitlana Achkasova, PhD, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine — Candidate of Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Banking and Financial Services. Her research interests include problems of competence approach, quality assurance of higher education.

Maryna Us, PhD, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Ukraine — Candidate of Economics, Associate Professor of the Department of Economics and Marketing. Her research interests include problems of educational services marketing, social entrepreneurship and enterprise partnerships, international marketing.

Vasiliy Pyvovarov, PhD, Yaroslav Mudryi National Law University, Ukraine — Candidate of Philology, Associate Professor of the Department of Cultural Studies. His research interests include problems of training of specialists according to the competence approach, language of law, modern issues of linguistics, development of universities.


Tagi: communicative competence, competence, education competentive potential, entrepreneurial competence
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij