• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Innowacje marketingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni wyższych

prof. zw. dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik


Abstrakt:

Zagadnienie innowacji i innowacyjności w sektorze szkolnictwa wyższego nabiera coraz większego znaczenia. Uczelnie starając się umocnić na rynku edukacyjnym, przyjmują postawę typu outside-inside, aby dostosowywać się do nowych uwarunkowań, w jakich przychodzi im funkcjonować.

W artykule poddano dyskusji celowość i możliwości wdrażania postawy proinnowacyjnej przez polskie uczelnie wyższe. Wychodząc od przeglądu dorobku literaturowego w zakresie innowacyjności, zaprezentowano determinanty wymuszające na jednostkach naukowych skierowanie się ku innowacjom oraz wskazano na wiążące się z tym zagadnienia natury organizacyjnej i menedżerskiej. Całość została podsumowana przykładami innowacji marketingowych, które zostały wdrożone w wybranych polskich uczelniach.

    Tagi:
  • innowacje marketingowe
  • innowacyjność
  • marketing
  • minib
  • uczelnia wyższa

DOI: 10.14611/minib.18.04.2015.04
Kontakt: z.waskowski(at)ue.poznan.pl, annajasiulewicz(at)gmail.com
MINIB, 2015, Vol. 18, Issue 4


Innowacje marketingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni wyższych

Podziel się artykułem:

dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. nadzw. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Polska (Katedra Strategii Marketingowych). Autor około 100 publikacji z zakresu marketingu relacji, marketingu strategicznego, zarządzania i marketingu w sporcie. Pomysłodawca i koordynator wielu badań poświęconych zarządzaniu relacjami na rynku B2B, budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, orientacji marketingowej w organizacjach sportowych, marketingowemu zarządzaniu produktami sportowymi. Współzałożyciel i Członek Zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

dr Anna Jasiulewicz, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Polska (Katedra Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu). Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących innowacyjności marketingowej przedsiębiorstw oraz innowacyjności konsumentów i zachowań konsumentów na rynku.


Tagi: innowacje marketingowe, innowacyjność, marketing, minib, uczelnia wyższa
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij