• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Kwartalnik
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Komitet Naukowy
  • Redakcja
  • Etyka
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Tematyka
    • Proces redakcyjny
    • Zasady publikacji
    • Zasady recenzowania
    • Wymogi edytorskie
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Ankieta
  • Misja i cele
  • Kontakt
  • ">English

Dlaczego warto zostać inżynierem – działania promocyjne instytucji naukowo-badawczych oraz podmiotów komercyjnych

mgr Bogumiła Marczyńska


Abstrakt:

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz polskie uczelnie techniczne podejmują różnego rodzaju działania, aby uświadomić młodym ludziom, że zapotrzebowanie na inżynierów w krajach Unii Europejskiej przez najbliższe dziesięciolecia będzie systematyczne rosło. Takie kierunki jak: automatyka i robotyka, biotechnologia, energetyka, fizyka techniczna, informatyka, budownictwo, inżynieria środowiska, mechatronika i matematyka, chemia, informatyka materiałowa, mechanika i budowa maszyn, ochrona środowiska oraz wzornictwo znalazły się na liście tzw. kierunków zamawianych. Czyli takich, które mają zapewnić wystarczającą liczbę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników z wykształceniem technicznym, matematycznym i przyrodniczym. Program pilotażowy „Zamawianie kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych” rozpoczął się 1 października 2008 roku. Główne założenia programu to wprowadzenie stypendiów motywacyjnych dla najlepszych studentów, dodatkowe kursy z poszczególnych przedmiotów w celu wyrównania poziomu kształcenia, dodatkowe zajęcia z języków obcych, możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji i uprawnień zawodowych, konsultacje i szkolenia dostępne drogą internetową (e-learning), konsultacje z ekspertami z międzynarodowych korporacji. Niektóre szkoły wyższe zapraszają również wykładowców z zagranicznych uczelni, organizują obozy naukowe oraz finansują udział studentów w konferenjach naukowych. W roku 2012 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przystąpiło do realizacji czwartego cyklu spotkań promocyjnych, w ramach projektu „Kampania promocyjna na rzecz kierunków matematycznych, przyrodniczych, technicznych działania 4.1, poddziałania 4.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”.

    Tagi:
  • inżynier
  • promocja instytucji naukowych
  • promocja nauki
  • promocja przedsiębiorstw komercyjnych

Artykuł opublikowany w Pracach Instytutu Lotnictwa nr 225/2012


Dlaczego warto zostać inżynierem – działania promocyjne instytucji naukowo-badawczych oraz podmiotów komercyjnych

Podziel się artykułem:

mgr Bogumiła Marczyńska – absolwentka Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych oraz Studium Podyplomowego Polityki Regionalnej i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego. Od dwóch lat pracuje w Instytucie Lotnictwa, w Engineering Design Center jako specjalista ds. administracji i komunikacji. Zajmuje się komunikacją wewnętrzną oraz promocją i wizerunkiem EDC. Lider ds. komunikacji w organizacji GE Women’s Network dla ośrodka Warszawa.


Tagi: inżynier, promocja instytucji naukowych, promocja nauki, promocja przedsiębiorstw komercyjnych
Poprzedni
Następny

O kwartalniku

W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami. Redakcja nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie manuskryptu i przetwarzanie artykułu.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij
 Tweetnij
 Udostępnij