• eISSN 2353-8414
  • Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych - Kwartalnik Naukowy Instytutu Lotnictwa
  • Start
  • Cel i tematyka
  • Spis numerów
    • Spis numerów
    • Spis autorów
  • Informacje dla autorów i recenzentów
    • Zgłoś tekst do publikacji
    • Numer Specjalny: Call for Papers
    • Zasady publikacji dla autorów
    • Zasady recenzowania
    • Oryginalność artykułów
    • Ochrona danych osobowych
    • Pliki do pobrania
  • Redakcja
  • Zasady etyczne
  • Kontakt
  • ">English

Rola marketingu szkół wyższych w kształtowaniu świadomości innowacyjności

prof. zw. dr hab. Lidia Białoń, mgr Emilia Werner


Abstrakt:

Zainteresowanie tematem zawartym w tytule powstało w związku z poszukiwaniami przyczyn niższej innowacyjności polskiej gospodarki w porównaniu z innymi krajami UE. Jednocześnie z chęci poszukiwania dróg wyjścia z tej sytuacji, znalezienia różnorodnych sposobów na wzrost poziomu innowacyjności w Polsce.
Zakładamy, że na poziom innowacyjności wpływa świadomość społeczna w zakresie innowacyjności. Podstawową wręcz pierwotną przyczyną określonego stanu innowacyjności w kraju jest stan świadomości innowacyjności. Nie da się zbudować innowacyjnej gospodarki w nie innowacyjnym otoczeniu.
W artykule zostanie podjęta próba odpowiedzi na trzy pytania:
– Jak można zdefiniować pojęcia: innowacyjność, świadomość innowacyjności oraz dlaczego należy je omawiać?
– Jaka może być rola szkoły wyższej w kształtowaniu świadomości innowacyjności w społeczeństwie?
– Jakie działania marketingowe szkoły wyższej mogą przyczynić się do realizacji tej roli?

    Tagi:
  • innowacja
  • innowacyjność
  • marketing
  • marketing relacji
  • marketing wewnętrzny
  • minib
  • świadomość innowacyjności
  • szkoła wyższa zarządzanie działalnością innowacyjną

DOI: 10.14611/minib.19.01.2016.06
Kontakt: emalia1(at)o2.pl
MINIB, 2016, Vol. 19, Issue 1


Rola marketingu szkół wyższych w kształtowaniu świadomości innowacyjności

Podziel się artykułem:

prof. zw. dr hab. Lidia Białoń, Wyższa Szkoła Menedżerska, Polska — Kierownik Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości Wyższej Szkoły Menedżerskiej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zarządzania działalnością innowacyjną oraz marketingu zwłaszcza marketingu innowacji. Zajmowała wiele stanowisk związanych z zarządzaniem szkołami wyższymi — od kierownika zakładu poprzez stanowisko dziekana do prorektora. Wśród wielu publikacji poświęconych problematyce marketingu, zarządzaniu przedsiębiorstwami, na wyróżnienie zasługuje pozycja pt. „Zarządzanie działalnością innowacyjną”, Wyd. PLACET, 2010.

mgr Emilia Werner, Wyższa Szkoła Menedżerska, Polska — Socjolog. Obszar  zainteresowań zawodowych obejmuje zagadnienia: funkcjonowanie rynku, biznesu, innowacje społeczne, społeczna odpowiedzialność biznesu, rynek pracy, doradztwo zawodowe. Zainteresowania te są konsekwencją wieloletnich doświadczeń w pracach badawczych analizujących problemy zatrudnienia, świadomości ekonomiczno-społecznej, postaw społecznych oraz   pracy doradcy zawodowego – opracowywanie ścieżki kariery zawodowej osób szukających pracy, w tym absolwentów szkół średnich i wyższych.


Tagi: innowacja, innowacyjność, marketing, marketing relacji, marketing wewnętrzny, minib, świadomość innowacyjności, szkoła wyższa zarządzanie działalnością innowacyjną
Poprzedni
Następny

O nas

Prezentujemy badania i praktyki wspierające komercjalizację wiedzy, transfer technologii i rozwój przedsiębiorczości technologicznej.

Skontaktuj się z nami:

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa
Wydawnictwa Naukowe
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa, Polska

Skontaktuj się z nami:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl 

ZOBACZ NA MAPIE

Kontakt bezpośredni

Kamila Kaczyńska
Kierownik Działu Wydawnictw i Biblioteki
+48 22 846 00 11 wew. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon