• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Scientific Committee
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Information for Authors and Reviewers
    • Main topics
    • Publication rules
    • Editorial Process
    • Principles of reviewing
    • Editorial requirements
    • Originality criterion
    • Personal data security
    • Questionnaire
  • Aims & Scope
  • Contact
  • Polski

Expectations of students towards the didactic staff as factors conditioning the improvement of the university’s relational capital

dr inż. Małgorzata Adamska


Abstract:

The dynamically changing social-economic environment in which universities operate required from them in the recent years taking measures aimed at introducing significant changes in the area of conducted marketing activity. However, a typical composition of marketing instruments requires a different approach due to the specific character of the branch and the targeted client.

The purpose of this article is the identification of expectations with regard to the implementation of educational services, as well as the role and influence of didactic personnel on the processes of building a university’s image. The identified expectations may have a major impact on the future personnel policy of university authorities, also in the context of “Constitution for Science” and new proposals which are supposed to elevate the role and significance of the didactic personnel.

On the basis of a survey conducted among the students of a public university, the author of the article draws important conclusions concerning the student-lecturer relationship, which reflecting the respondents’ opinions constitute a basis for proposing solutions aimed at supporting the didactic personnel in their effort to bring perfection to the processes of education and cooperation with students.

    Tags:
  • brand
  • brand identity
  • university
  • university brand management

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.03
Kontakt: m.adamska(at)po.opole.pl
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4


Expectations of students towards the didactic staff as factors conditioning the improvement of the university’s relational capital

Podziel się artykułem:

dr inż. Małgorzata Adamska, Wydział Ekonomii i Zarządzania, Politechnika Opolska, Polska – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. W pracy naukowej oraz dydaktycznej zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami szeroko pojętej działalności marketingowej oraz zarządzaniem kapitałem intelektualnym, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału rynkowego przedsiębiorstwa. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, w tym w takich czasopismach, jak: Economics & Management E+M, Handel Wewnętrzny, Marketing i Rynek oraz Zarządzanie przedsiębiorstwem. Jest także współautorką podręcznika „Słownik menedżera zasobów ludzkich”. Swoje umiejętności i doświadczenie zawodowe doskonaliła jako stażysta w przedsiębiorstwach regionu opolskiego.


Tags: brand, brand identity, university, university brand management
Poprzedni
Następny

About Journal

The journal publishes articles on the theory and practice of marketing, the scope and possibilities of using marketing in Polish and global economic practice, and presents the experiences of Polish and foreign organizations related to science and research. The editorial office does not charge any fees for submitting the manuscript and processing the article.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share