• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Aims & Scope
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Information for Authors and Reviewers
    • Submit your article
    • Special Issue: Call for Papers
    • Guide for authors
    • Review Guidelines
    • Originality Requirements
    • Personal data protection
    • Downloads
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Contact
  • Polski

Utilization of integrated marketing communication for the introduction of a new brand to the market. Case study of „Eko Patrol” of the Central Mining Institute

dr Sylwia Jarosławska-Sobór, mgr Mateusz Dulewski


Abstract:

The concept of integrated marketing communication (IMC) combines diverse marketing tools for the purpose of securing transparency, coherence and maximization of the impact of communication. This, by assumption, bilateral, controlled flow of information between an organization and its partners makes it possible to build a coherent context of the conveyed messages, which influences the image and efficient positioning of the brand. The choice of appropriate IMC tools depends not just on the group of target recipients, but it also varies in different stages of the life cycle of product, or service.

In the article the experiences of the Central Mining Institute gathered in course of the introduction of a completely new service – Eko Patrol Głównego Instytutu Górnictwa – to the Polish market are presented. Eko Patrol GIG is a new, original solution in the field of measurement and monitoring of the quality of air introduced in response to the needs voiced by the social side and territorial administration units. A mobile laboratory enables measuring the quality of air in the area of ambient concentration and emission of pollutants. The basic goal of IMC in this case was not just a market offer, but above all the creation of a distinguishing visual identification and brand recognizability. The article describes a full scope of applied tools and the achieved marketing effects.

    Tags:
  • brand
  • communication
  • market
  • promotion

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.04
Kontakt: sjaroslawska(at)gig.eu, m.dulewski(at)gig.eu
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4


Utilization of integrated marketing communication for the introduction of a new brand to the market. Case study of „Eko Patrol” of the Central Mining Institute

Podziel się artykułem:

dr Sylwia Jarosławska-Sobór, Główny Instytut Górnictwa, Katowice, Polska – w swojej pracy zawodowej zajmuje się badaniem społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorka i współautorka książek na temat społecznej odpowiedzialności, publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych. Nagrodzona w konkursie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na najlepsze prace doktorskie dotyczące problematyki pracy i polityki społecznej. Członek Śląskiego Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Członek zespołu ds. programowania i monitorowania zrównoważonego rozwoju regionu Obserwatorium Procesów Miejskich i Metropolitalnych. Publicystka w prasie branżowej. Wykładowca akademicki.

mgr Mateusz Dulewski, Główny Instytut Górnictwa, Katowice, Polska – absolwent studiów MBA Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych przy współpracy z Erasmus University Rotterdam. Posiada rozległe doświadczenia zdobyte na stanowiskach kierowniczych we wdrażaniu, marketingu i sprzedaży nowych produktów. Od kilkunastu lat aktywnie realizuje się zawodowo w branży energetycznej, surowcowej, budowlanej oraz TSL.


Tags: brand, communication, market, promotion
Poprzedni
Następny

About us

We present research and practices supporting knowledge commercialization, technology transfer and development of technological entrepreneurship.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

Contact us:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon