- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Satysfakcja konsumentów korzystających z innowacyjnych usług medycyny estetycznej w Polsce
Magdalena Ankiel1, Anna Kuczyńska2
1 Poznań University of Economics and Business, Al. Niepodległości 10, 61-875 Poznań, Poland
1 E-mail: magdalena.ankiel@ue.poznan.pl
ORCID: 0000-0003-2594-1600
2 E-mail: anna.kuczynska23@gmail.com
ORCID: 0000-0002-8932-0021
DOI: 10.2478/minib-2024-0023
Abstrakt:
Medycyna estetyczna to szybko rozwijająca się dziedzina, integrująca wiedzę z różnych specjalizacji medycznych w celu poprawy wyglądu fizycznego, podniesienia samooceny i poprawy jakości życia. Wyniki badania zaprezentowane w artykule dotyczą satysfakcji pacjentów z innowacyjnych usług medycyny estetycznej w Polsce, koncentrując się na czynnikach wpływających na wybór i skuteczność zabiegów. Wykorzystując dane od 745 pacjentów z dużych klinik w Polsce oraz przeprowadzając wywiady pogłębione z 20 lekarzami, badanie ocenia popularne procedury, wyniki po zabiegach oraz lojalność konsumentów przy użyciu techniki Net Promoter Score (NPS). Wyniki wskazują na wysoki poziom satysfakcji pacjentów, a zabiegi z toksyną botulinową typu A i wypełniacze na bazie kwasu hialuronowego są najczęściej wybieranymi zabiegami. Pacjenci podkreślali takie czynniki jak profesjonalizm, innowacje technologiczne i środowisko kliniczne jako kluczowe dla pozytywnych doświadczeń. Wyniki podkreślają znaczenie dostosowania oferty usług do oczekiwań konsumentów oraz wykorzystania zaawansowanych technologii do wzrostu zainteresowania konsumentów medycyną estetyczną. Przyszłe badania mają na celu rozszerzenie analizy na rynki międzynarodowe, dalej badając czynniki determinujące satysfakcję w różnych kontekstach kulturowych i ekonomicznych.
MINIB, 2024, Vol. 54, Issue 4
DOI: 10.2478/minib-2024-0023
Str. 91-109
Opublikowano 16 grudnia 2024
Satysfakcja konsumentów korzystających z innowacyjnych usług medycyny estetycznej w Polsce
Magdalena Ankiel – Professor at the Poznań University of Economics and Business. She is employed in Product Marketing Department at the Institute of Marketing. Her research and teaching interests concern on the areas of consumer behaviour, innovation design and development and informational value of packages. She is an author of several scientific papers and books. She has experience in product management and packaging innovation projects implemented for companies.
Anna Kuczyńska – A PhD in Management, specializing in Management and Quality Sciences, is also a qualified cosmetologist. Currently a medical student. In her academic and professional work, she focuses on aesthetic medicine services, particularly the implementation of modern technological solutions in aesthetic medicine.