• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Aims & Scope
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Information for Authors and Reviewers
    • Submit your article
    • Special Issue: Call for Papers
    • Guide for authors
    • Review Guidelines
    • Originality Requirements
    • Personal data protection
    • Downloads
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Contact
  • Polski

Visual communication in Public Relations campaigns

mgr Dalibor Jakus


Abstract:

This paper identifying the key components of effective campaigns inside PR and marketing landscape by describing the evidence for the power of visual communication.

Visual communication has many advantages and arguably the most important on is the ability to process information faster. It’s essential for connecting with audiences today, therefor PR campaigns strategy has to be elegant and well executed to capture and keep viewers’ attention or communicate quality and capability by using technologies to craft successful modern PR language. The fact that we live in a visual society and social media and mobile communication boost all types of visuals is clearly observable and broadly recognised by communication managers around the Europe.

    Tags:
  • digital content
  • public relations
  • video marketing
  • visual communication

DOI: 10.14611/minib.27.03.2018.02
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 27, Issue 1


Visual communication in Public Relations campaigns

Podziel się artykułem:

mgr Dalibor Jakus, Chorwacja – niezależny konsultant ds. Public Relations specjalizujący się w komunikacji strategicznej, relacjami z mediami i opowiadaniu historii. Posiada ponad 15 szerokich doświadczeń w komunikacji i marketingu w dziedzinie technologii informatycznych i internetowych. Do tych doświadczeń wlicza się współpraca z firmami takimi jak Apple iLogitech w dziedzinie public relations. Ponadto, Dalibor jest szefem PR światowego festiwalu animacji – Animafest Zagreb, szefem PR konferencji na temat publikacji naukowych w kontekście otwartej nauki w Chorwacji. Jest także autorem wielu fachowych i prasowych artykułów dotyczących sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.


Tags: digital content, public relations, video marketing, visual communication
Poprzedni
Następny

About us

We present research and practices supporting knowledge commercialization, technology transfer and development of technological entrepreneurship.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

Contact us:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon