- eISSN 2353-8414
- Tel.: +48 22 846 00 11 wew. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Customer Relationship Management w instytucjach naukowych i badawczych
mgr Jaromir Matulewicz
Instytut Rozwoju Miast w Krakowie, Polska
Abstrakt:
Artykuł prezentuje na przykładzie instytutu badawczego:
- możliwe obszary zastosowania filozofii, procedur i narzędzi CRM,
- celowość stosowania CRM,
- efekty jakich można się spodziewać po zastosowaniu CRM.
W artykule przedstawiona jest idea CRM, obszary zastosowań w instytucjach naukowych i badawczych oraz propozycja określenia grupy klientów tych instytucji. Podsumowaniem artykułu są informacje o źródłach wiedzy o filozofii i procedurach CRM (głównie bibliograficznych) oraz o systemach informatycznych wspomagających CRM.
DOI: 10.14611/minib.10.04.2013.06
Kontakt: jmatulewicz(at)irm.krakow.pl
MINIB, 2013, Vol. 10, Issue 4
Customer Relationship Management w instytucjach naukowych i badawczych
mgr Jaromir Matulewicz, Instytut Rozwoju Miast w Krakowie, Polska — autor artykułu od prawie 20 lat zajmuje się marketingiem i zarządzaniem relacjami z klientami, kieruje Działem Zarządzania, Marketingu i Współpracy z Zagranicą w Instytucie Rozwoju Miast w Krakowie. Doświadczenie zdobywał m.in. w firmach teleinformatycznych, poligraficzno-wydawniczych i jednostkach naukowych. Kierował organizacją wielu krajowych i międzynarodowych konferencji, seminariów, warsztatów i kongresów o charakterze zarówno komercyjnym, jak i naukowym. Jest członkiem Śląskiego Towarzystwa Marketingowego i członkiem założycielem Polskiego Towarzystwa Marketingowego.