- eISSN 2353-8414
- Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Visual communication in Public Relations campaigns
mgr Dalibor Jakus
Abstract:
This paper identifying the key components of effective campaigns inside PR and marketing landscape by describing the evidence for the power of visual communication.
Visual communication has many advantages and arguably the most important on is the ability to process information faster. It’s essential for connecting with audiences today, therefor PR campaigns strategy has to be elegant and well executed to capture and keep viewers’ attention or communicate quality and capability by using technologies to craft successful modern PR language. The fact that we live in a visual society and social media and mobile communication boost all types of visuals is clearly observable and broadly recognised by communication managers around the Europe.
DOI: 10.14611/minib.27.03.2018.02
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 27, Issue 1
Visual communication in Public Relations campaigns
mgr Dalibor Jakus, Chorwacja – niezależny konsultant ds. Public Relations specjalizujący się w komunikacji strategicznej, relacjami z mediami i opowiadaniu historii. Posiada ponad 15 szerokich doświadczeń w komunikacji i marketingu w dziedzinie technologii informatycznych i internetowych. Do tych doświadczeń wlicza się współpraca z firmami takimi jak Apple iLogitech w dziedzinie public relations. Ponadto, Dalibor jest szefem PR światowego festiwalu animacji – Animafest Zagreb, szefem PR konferencji na temat publikacji naukowych w kontekście otwartej nauki w Chorwacji. Jest także autorem wielu fachowych i prasowych artykułów dotyczących sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.