- eISSN 2353-8414
- Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
The measurement and evaluation of PR communication
mgr Dalibor Jakus
Abstract:
The purpose of this paper is to reflect on the importance of evaluation and measurement as a vital field of public relations campaigns. The author gives an insight into the existing literature relevant to the measurement approaches and evaluation of Public Relations programs. This paper also presents the advantages and disadvantages of three different models of measurement and evaluation of PR communication – AVEs, Barcelona Principles and AMEC’s (2015) new Integrated Evaluation framework. The author suggest that measurement and evaluation programs must be part of communication strategy but also it has to have a model, matrix or guideline for analysing and measuring PR effectiveness within an organisation and the targeted audience it is aiming to reach.
DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.08
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4
The measurement and evaluation of PR communication
mgr Dalibor Jakus, specjalista Public Relations, Zagrzeb, Chorwacja – jest niezależnym konsultantem od public relations wyspecjalizowanym w komunikacji strategicznej, stosunkach z mediami oraz opowiadaniu historii. Posiada doświadczenie z obszaru komunikacji i marketingu zdobyte w trakcie pracy w branży internetowej i informatycznej. Współpracował z takimi firmami jak Apple i Logitech w obszarze public relations. Ponadto, Dalibor jest Dyrektorem PR Światowego Festiwalu Animacji Animafest Zagreb, Dyrektorem PR konferencji na temat publikacji akademickich w kontekście nauki otwartej w Chorwacji. Jest także autorem wielu branżowych i prasowych artykułów z obszaru sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.