- eISSN 2353-8414
- Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Expectations of students towards the didactic staff as factors conditioning the improvement of the university’s relational capital
dr inż. Małgorzata Adamska
Abstract:
The dynamically changing social-economic environment in which universities operate required from them in the recent years taking measures aimed at introducing significant changes in the area of conducted marketing activity. However, a typical composition of marketing instruments requires a different approach due to the specific character of the branch and the targeted client.
The purpose of this article is the identification of expectations with regard to the implementation of educational services, as well as the role and influence of didactic personnel on the processes of building a university’s image. The identified expectations may have a major impact on the future personnel policy of university authorities, also in the context of “Constitution for Science” and new proposals which are supposed to elevate the role and significance of the didactic personnel.
On the basis of a survey conducted among the students of a public university, the author of the article draws important conclusions concerning the student-lecturer relationship, which reflecting the respondents’ opinions constitute a basis for proposing solutions aimed at supporting the didactic personnel in their effort to bring perfection to the processes of education and cooperation with students.
DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.03
Kontakt: m.adamska(at)po.opole.pl
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4
Expectations of students towards the didactic staff as factors conditioning the improvement of the university’s relational capital
dr inż. Małgorzata Adamska, Wydział Ekonomii i Zarządzania, Politechnika Opolska, Polska – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. W pracy naukowej oraz dydaktycznej zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami szeroko pojętej działalności marketingowej oraz zarządzaniem kapitałem intelektualnym, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału rynkowego przedsiębiorstwa. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, w tym w takich czasopismach, jak: Economics & Management E+M, Handel Wewnętrzny, Marketing i Rynek oraz Zarządzanie przedsiębiorstwem. Jest także współautorką podręcznika „Słownik menedżera zasobów ludzkich”. Swoje umiejętności i doświadczenie zawodowe doskonaliła jako stażysta w przedsiębiorstwach regionu opolskiego.