• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Aims & Scope
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Information for Authors and Reviewers
    • Submit your article
    • Special Issue: Call for Papers
    • Guide for authors
    • Review Guidelines
    • Originality Requirements
    • Personal data protection
    • Downloads
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Contact
  • Polski

The use of mobile applications in the marketing communication process by airlines

mgr Anna Szymczak


Abstract:

The airline industry constitutes a challenge for marketing specialists due to high dynamics of provision of information. Airlines strive to communicate more and more effectively with the passenger. The specific character of the branch also constitutes a challenge for mobile application developers, who update them more often than applications of companies from other branches.

The goal of this article will be discussing the processes of building relations, efficient communication with clients on the market of passenger airline services using mobile applications. Up till now this problem hasn’t been the subject of both literature studies and empirical research. Source materials for the work will be available literature on the subject, own analyses based on secondary sources, as well as empirical studies conducted among passengers.

    Tags:
  • airlines
  • mobile application
  • mobile marketing

DOI: 10.14611/MINIB.29.09.2018.07
Kontakt: annakatarzyna.szymczak(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 29, Issue 3


The use of mobile applications in the marketing communication process by airlines

Podziel się artykułem:

mgr Anna Szymczak, Uniwersytet Łódzki, Polska – doktorantka w Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od dzieciństwa fascynuje się lotnictwem cywilnym. Swoje zainteresowania łączy z pracą naukową. Prowadzi zajęcia z Podstaw Marketingu. Nagrodzona wyróżnieniem za działalność na rzecz i dla dobra Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka Podyplomowych Studiów – Zarządzanie i finansowanie w sektorze transportu lotniczego w Szkole Głównej Handlowej. Delegatka WZ w Uczelnianej Radzie Samorządu Doktorantów. Pierwszy sopran w Akademickim Chórze Politechniki Łódzkiej.


Tags: airlines, mobile application, mobile marketing
Poprzedni
Następny

About us

We present research and practices supporting knowledge commercialization, technology transfer and development of technological entrepreneurship.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

Contact us:
minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Share This
 Facebook

Share on Mastodon